Infraestructures

LA TORRE DE FONTAUBELLA

La Plataforma per la Defensa del Priorat, contra la millora de la TV-3223

Considera el projecte aprovat inicialment “sobredimensionat” que inclou una rotonda “innecessària“ i actuacions d'impacte irreversible per al territori

S'ha fet un pas administratiu en el projecte de condicionament de la TV-3223. Al pas de la carretera pel petit municipi de la Torre de Fontaubella, al Priorat, s'hi preveu una rotonda de 40 m de diàmetre que ha fet saltar les alarmes a tota la comarca. Ja no són els veïns impulsors d'un grup antirotonda denominat Rotonda No Amics de la Torre de Fontabulella, amb espai al Facebook els que hi són contraris, sinó la Plataforma per la Defensa del Patrimoni Natural del Priorat, que ha anat més enllà i ha formalitzat les queixes i presentat al·legacions contra aquest projecte a la Diputació.

En les propostes, es fa referència a “l'incompliment de nombroses directrius, pel que fa a les darreres lleis aprovades (pla territorial del Camp de Tarragona) quant a actuacions i infraestructures viàries”.

La plataforma prioratina considera el projecte de condicionament de la TV-3223, del tot “sobredimensionat”, perquè confon les necessitats d'adequació reals de les infraestructures viàries de la comarca amb actuacions que tenen un impacte irreversible en el territori.

El fet que es plantegin algunes actuacions que atempten directament contra el patrimoni rural i paisatgístic del Priorat és un aspecte que han esgrimit perquè “van en contra de les iniciatives que, a tots els nivells, –tant privats, locals i comarcals–, s'estan dibuixant a la comarca” per gestionar de manera raonada aquests recursos i evolucionar cap a un “model sostenible de desenvolupament”.

Fent al·lusió al volum reduït de trànsit que hi ha a la carretera TV-3223 que passa pels municipis de la Torre de Fontaubella i de Pradell de la Teixeta, que enllaça amb la N-420, consideren del tot “innecessària” la construcció de la rotonda de grans dimensions que s'hi projecta. També es qüestiona el fet de promoure elements d'aquest tipus que “fan més costós el projecte” i, en aquest sentit, consideren convenient “dimensionar adequadament les despeses i, per tant, permetre arreglar trams de carreteres més llargs”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona