Infraestructures

Crítiques per la distribució de carrils de la ronda del Maresme

Demanen que una de les calçades vagi per sobre de l'autopista, al pas per Premià i Vilassar de Mar, en lloc de les dues per sota tal com es preveu al projecte

Els dos consistoris i Teià presentaran al·legacions

Teià vol recuperar l'accés directe al polígon industrial Buvisa

El projecte de la ronda del Maresme acumula detractors cada dia que passa. El període per presentar al·legacions acaba el pròxim 4 de novembre –els ajuntaments tenen un mes més–, però ja són forces les veus crítiques que anuncien queixes formals a l'estudi, que va ser presentat el 28 de setembre passat.

Els dos darrers en mostrar el seu rebuig han estat els ajuntaments de Premià de Mar i Vilassar de Mar, tots dos governats per CiU, que estan en desacord amb la disposició dels carrils que es proposa. L'estudi informatiu planteja que la futura ronda tingui dos carrils en cada sentit i que aquests se situïn a banda i banda de l'autopista de C-32, a manera de laterals, des de Montgat fins a Teià. Des d'aquest municipi, però, fins a la seva connexió amb la ronda de Mataró, els quatre carrils discorren per sota de l'autopista, és a dir, per la banda de mar. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat al·lega que, d'aquesta manera, el projecte no s'encareix tant, però els ajuntaments de Premià de Mar i Vilassar de Mar no ho consideren just. “Nosaltres estem d'acord que cal construir una via alternativa a l'N-II, però considerem que les càrregues s'haurien de repartir”, explica l'alcalde de Vilassar de Mar, Joaquim Ferrer (CiU), que proposa que una de les dues calçades travessi el municipi de Cabrils, per sobre de l'autopista C-32.

Una cosa semblant passa a Premià de Mar. Tot i que l'actual projecte no ocupa quasi bé terrenys del municipi, el govern sosté que si dos dels carrils passessin per l'altra costat de la C-32 “la carretera no s'aproparia tan als veïns del barri de Banyeres i es reduirien les afectacions”, segons explica el batlle premianenc, Miquel Buch (CiU). Tots dos governs municipals estan aquests dies elaborant les al·legacions que presentaran en els propers dies. “Estem en converses amb diferents sectors com els industrials i els pagesos afectats per completar la nostra queixa formal”, assegura Ferrer.

El disgust de Teià

D'altra banda, el govern municipal de Teià tampoc veu clar el disseny proposat. El seu alcalde, Josep Botey (CiU), explica que l'actual projecte obligarà a expropiar molts privats que no estaven dins de l'àrea d'afectació de l'autopista. El motiu, que la nova carretera haurà d'obrir-se per salvar l'àrea de servei de la C-32. A més, el batlle de Teià demana un accés per al polígon industrial Buvisa, tal com s'havia planejat inicialment. Per això, faran al·legacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona