Vilanova ja rep iots de luxe mentre prepara un àrea tècnica especialitzada

La marina, concebuda per a iots de gran eslora, s'acabarà d'aquí a deu mesos amb l'obertura del varador

Els superiots i megaiots ja fan parada a Vilanova i la Geltrú. Des de divendres passat, la nàutica de luxe disposa d'una marina dissenyada i concebuda específicament per als iots de gran eslora. Es tracta de Vilanova Grand Marina, uns 111.000 metres quadrats d'extensió, al moll de ponent, que contribueixen a mitigar «la mancança que hi ha actualment d'instal·lacions especialitzades en grans eslores al Mediterrani occidental, especialment davant l'increment del nombre de megaiots i superiots a escala mundial», explica Xiqui Mas, president de la marina. Segons els promotors, la despesa anual de la flota amarrada a la nova marina de Vilanova podria arribar als 60 milions d'euros, suposant que un iot de 40 metres d'eslora té una despesa aproximada de milió i mig d'euros a l'any, i que el 80% d'aquesta despesa es fa al port base.

La comercialització dels amarradors es va iniciar fa un any i a hores d'ara ja se n'han venut el 30%, tot i que enguany esperen doblar aquesta xifra. El cert és que no tots estan a la venda, ja que la meitat dels espais de Vilanova Gran Marina es reserven per al lloguer, ateses les característiques de les embarcacions. El White Rose és un dels megaiots que han llogat aquesta setmana un espai a la nova marina. El seu propietari, de qui el capità de l'embarcació no estava autoritzat a revelar cap dada, ha estat al Carib i es dirigeix cap a Mònaco, tot i que ha fet una parada a Vilanova i la Geltrú per poder anar a veure el campionat de fórmula 1 a Montmeló: «Estem molt satisfets de la bona acceptació que estem tenint entre els armadors de superiots i megaiots i entre les principals drassanes d'Europa», indica Mas.

La nova marina per a iots de luxe té un total de 49 amarradors per a embarcacions d'entre 25 i 80 metres d'eslora, així com tots els serveis necessaris per atendre els requeriments de capitans, armadors i tripulacions. Precisament, aquesta especialització és el que els seus promotors diuen que els fa diferents: destaquen l'estructura de molls de formigó amb una profunditat de fins a set metres, torres de subministraments elèctric i de cabdal d'aigua adaptats a les grans eslores, accés rodat a tots els punts d'amarratge, zones privades d'operacions, aparcament privat i un helistop. Però a més, per a la tripulació especialment, és previst que en els propers mesos es comenci a materialitzar l'anomenat Hospitality Desk, un restaurant, un pub anglès, una zona comercial amb nou locals per a empreses del sector nàutic i un aparcament per a més de 150 cotxes.

La marina dóna feina actualment a una quinzena de persones (capità i cinc mariners, tres persones per atendre el Hospitality Desk i dos enginyers), però al varador n'hi treballaran una cinquantena més, quan estigui operatiu, previsiblement d'aquí a deu mesos. De fet, els responsables de Vilanova Grand Marina - Barcelona també compten generar uns 200 llocs de feina indirectes entre les empreses del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona