Infraestructures

Foment es compromet per sorpresa a acabar el pont d'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7

Morlán ho anuncia als alcaldes de la zona, que feien front comú perquè es reactivessin les obres

Es recuperarà el projecte original per abaratir costos

El Ministeri de Foment s'ha compromès a reprendre en el termini d'un mes les obres de l'enllaç entre l'AP-2 i l'AP7, a Castellbisbal. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, així ho va anunciar ahir als alcaldes i representants d'aquesta població, Rubí, Terrassa, el Papiol, Pallejà, Corbera de Llobregat i Sant Andreu de la Barca, en una reunió a la Delegació del Govern estatal a Barcelona. Era la primera presa de contacte des que els vuit alcaldes –quatre del Vallès Occidental i quatre del Baix Llobregat– van decidir fer un front comú en contra de l'aturada del projecte, i l'anunci els va arribar completament per sorpresa. Les claus perquè el pont –el 65% del qual ja està acabat– es pugui completar són precisament el seu avançat estat d'execució i la recuperació del projecte original, ja que permetrà abaratir els costos.

“Han tingut molt en compte els nostres arguments i han vingut a Barcelona amb els deures fets. Ens han proposat exactament el que els volíem proposar”, va destacar l'alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde, que va reconèixer que els representants municipals de seguida es van avenir a deixar per més endavant la part complementària de les obres: “En el seu moment van decidir aturar tots els projectes on s'havia disparat el pressupost més d'un 20%. En aquest cas, quedarà pendent millorar la connexió amb la C-1413 i la construcció d'un mur de contenció per evitar les inundacions, ja que són obres que significaven el 30% del preu. El més important, però, és que les obres es puguin reprendre, i la resta ja es tirarà endavant quan es pugui”. Segons, Conde, amb el nou calendari previst, l'actuació podria ser una realitat a finals del 2013.

L'alcaldessa de Castellbisbal també va reiterar que Morlán els havia assegurat que l'aturada “no tenia res a veure amb cap tipus de pressió d'alguna empresa o institució”, i que la unió dels vuit municipis de la zona ha donat els seus fruits. En aquest sentit, l'alcalde de Corbera de Llobregat, Josep Canals, va recordar que la continuïtat de la infraestructura no només és bàsica “per l'impacte local, com ara per l'acumulació de materials, sinó també a escala nacional, ja que serà una ròtula importantíssima de comunicació”. Luis Felipe Nieto, primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme de Sant Andreu de la Barca, no podia ser més explícit: “Hi ha empreses que ens han dit que s'instal·laran al municipi quan han sabut la notícia”. Per ell, al marge de descongestionar les carreteres secundàries, el fet que s'acabi el pont evitarà un alt cost: “Si no, s'hauria hagut d'indemnitzar l'empresa constructora i tornar a posar a licitació les obres.”

Tot i haver d'ajornar algunes obres complementàries, els alcaldes hem optat pel pragmatisme
Enric Llorca
ALCALDE DE SANT ANDREU DE LA BARCA
El Vallès Occidental i el Baix Llobregat representem el 20% del PIB català. És una obra cabdal de país
Mercè Conesa
ALCALDESSA DE SANT CUGAT DEL VALLÈS


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona