L'Estat prorroga fins a final de juliol el tall de l'autovia entre Lleida i Barcelona

Un talús inestable obliga a tenir tallat tres mesos un tram inaugurat fa només cinc anys

Aquest tall es produeix en el tram més nou de l'autovia. Es va tallar la cinta fa cinc anys, després d'una dècada de retard de l'autovia que havia d'unir les ciutats de Barcelona i Lleida. Ara, però, els cotxes han de tornar a passar per l'antiga N-II al seu pas per la Panadella. Almenys durant tres mesos.

És el temps que va des del 12 d'abril passat, quan es van detectar uns despreniments de terra en un talús situat en sentit Lleida, fins a mitjan juliol. En aquesta data, el Ministeri de Foment haurà construït dos carrils provisionals per on podran passar els cotxes en sentit Lleida, posant fi a la desviament que es fa actualment per l'antiga N-II.

Una reparació molt cara

Perquè la reparació del talús encara serà més llarga. I costosa. El talús, construït fa cinc anys, es desfarà i caldrà tornar-lo a construir. Després caldrà instal·lar un mur escullera que eviti més esllavissades, construir drens californians que permetran treure l'aigua que hi ha al terreny, la qual podria haver estat la causant de les esllavissades, segons la valoració inicial que fa ara el Ministeri de Foment.

Tot plegat costarà 15 milions d'euros. El Ministeri de Foment s'ha compromès a analitzar, un cop acabin les obres, per què s'han produït les esllavissades i si algú ha d'assumir algun tipus de responsabilitat. Tot i això, ahir el director general de Carreteres del ministeri, Aureliano López, va avançar des de Lleida que es descarta aquesta possibilitat, segons ha informat l'agència ACN.

Fins ahir, el Ministeri de Foment no s'havia atrevit a valorar el problema ni a posar data per a la restitució de la circulació. Després dels estudis geològics, el ministeri ha pres ara la determinació de refer del tot el talús i construir, mentrestant, dos carrils provisionals per als cotxes en sentit Lleida. Segons va revelar ahir Aureliano López, el Ministeri de Foment ja havia detectat la inestabilitat del talús al mes de febrer, però no va ser fins al 12 d'abril que es va considerar oportú tancar la circulació en sentit Lleida davant del perill de despreniments sobre la via. López va prometre que des d'ahir treballen en la construcció dels dos carrils provisionals diversos torns d'operaris «les 24 hores del dia i tots els dies de la setmana, inclosos festius».

El peatge no s'aixeca

El que no ha promès López és la gratuïtat del peatge de l'autopista AP-2 com a alternativa a l'autovia tallada. Tot al contrari. El ministeri ho descarta amb l'argument que el tall només afecta un sentit de circulació, i que el trànsit es reordena en les operacions d'entrada i sortida de caps de setmana perquè el principal volum de vehicles circulin sempre per autovia. Les associacions de transportistes li ho havien demanat.

Tot i això, en algunes hores punta de cap de setmana s'han produït cues de fins a mitja hora per passar pel tram de la Panadella per l'antiga N-II, on bona part del trajecte és d'un sol carril per sentit de circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona