Infraestructures

transports

L'aeroport de Girona només quedarà connectat amb dues capitals europees

París i Estocolm seran les úniques capitals amb què enllaçarà aquest hivern

De les deu rutes de més èxit els últims tres anys, només se'n mantindran dues

Les retallades de Ryanair a l'aeroport han afectat tota mena de rutes. Però les baixes més sensibles han estat les que han tocat les capitals europees. Si en la temporada d'hivern 2010/2011 Girona estava connectada amb nou capitals, en la d'aquest any només ho estarà amb dues. Desapareixen Londres –amb tres connexions diferents–, Brussel·les, Bratislava, Roma, Madrid, Göteborg, Oslo i Dublín, i només es mantindran París i Estocolm. Més enllà de l'impacte turístic, això també pot implicar una complicació en les relacions comercials de moltes empreses. Ahir, la Cambra de Comerç de Girona explicava que això no ha de reduir les expectatives de les empreses gironines que surten a l'estranger a vendre i tancar negocis, però sí que pot encarir els desplaçaments perquè ara s'haurà d'anar fins a Barcelona per agafar l'avió.

Milà, la més utilitzada

Precisament aquestes grans capitals europees acaparaven el rànquing de primeres posicions en les rutes més utilitzades a Girona. Agafant les xifres totals dels últims tres anys, entre el 2008 i el 2010 –els anys en què precisament hi va haver més usuaris a l'aeroport–, de les deu primeres rutes, vuit ja no es faran aquest hivern. Només París i Frankfurt es mantindran en la programació, però amb una reducció de freqüències important. Algunes ja han caigut al llarg de l'últim any, com ara Madrid, Roma, Porto, Düsseldorf i Granada, mentre que la resta deixaran de ser operatives a l'hivern: Londres, Brussel·les i Milà.

Milà precisament encapçala el rànquing de la ruta que suma més viatgers entre el 2008 i el 2010: 806.317 usuaris. En segon lloc, hi ha Madrid, amb 789.542 usuaris; en tercer lloc, l'aeroport londinenc de Stansted, amb 783.546 viatgers; el quart lloc l'ocupa Roma, amb 778.337 bitllets venuts, i la cinquena posició és per a París, amb 716.206. El top 10 el completen, per aquest ordre, Brussel·les, Frankfurt, Granada, Düsseldorf i Porto, que tanca la llista amb 349.695 viatgers.

L'impacte de la reducció d'operacions de Ryanair, per tant, ha tocat de ple en la majoria de rutes més destacades. Seguint en el rànquing, entre l'onzena i la vintena posició es mouen en la forquilla dels 250.000 i 350.000 viatgers, i aquí l'impacte és més baix. Les rutes que ja han desaparegut o ho faran properament són les de Glasgow, East Midlands, Dublín, Liverpool i Luton. I es mantenen Pisa, Eindhoven, Venècia, Estocolm i Karlsruhe.

LES XIFRES

8
capitals europees
connectava Ryanair des de Girona l'hivern passat, mentre que aquest hivern només dues.
806.000
viatgers va portar la ruta amb Milà entre el 2008 i el 2010. Va ser la primera amb nombre de passatgers.

Més connexions de busos entre Lloret i el Prat

El trasllat de l'activitat de Ryanair cap al Prat afecta principalment el negoci dels autobusos que connecten l'aeroport de Girona amb Barcelona, la Costa Brava o Perpinyà. Des de Lloret de Mar, per exemple, s'ha augmentat la connexió directa aquest estiu entre la ciutat i l'aeroport de Barcelona, una novetat en relació amb altres anys. Els serveis, habilitats per Sarfa, van començar el 25 de juliol i van del centre de Lloret a la T2 del Prat, on operen algunes companyies de baix cost com ara Ryanair. Hi ha sis expedicions diàries d'anada i tornada i el viatge dura dues hores.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.