VALLÈS OCCIDENTAL
La Generalitat torna a posar sobre la taula la via Interpolar
Veïns i ecologistes s'hi oposen des del 2005 i el Parlament va aprovar el 2010 impulsar el Camí Verd del Vallès
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tornat a posar la sobre la taula el projecte per fer la via Interpolar, una carretera per connectar l'AP-7 –a Sant Cugat– i la C-58 –a Sabadell– creuant el nucli de Bellaterra entre la zona d'habitatges i el campus de la Universitat Autònoma de Bellaterra. El projecte, previst al pla general metropolità, el va aturar el 2007 el govern Tripartit a la Generalitat.
La reactivació del projecte arriba sis anys després que veïns, entitats ecologistes i ajuntaments vallesans defensessin la reconversió de l'antic traçat dels Ferrocarrils de la Generalitat per Bellaterra al Camí Verd del Vallès, la primera via verda de la demarcació de Barcelona.
La Generalitat, a través de Gisa, recupera la documentació del maig del 2007 i treu a concurs la redacció de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental d'un tram del nou vial –de 3,5 quilòmetres– entre el polígon d'activitats econòmiques de Can Sant Joan de Sant Cugat i el nus viari de Sant Pau de Riu Sec de Sabadell. El traçat previst és de dos carrils per sentit i amb una velocitat de circulació màxima de 80 km/h. L'encàrrec inclou analitzar diverses alternatives que tinguin “una compatibilitat mediambiental sostenible”. També s'estudiarà la viabilitat d'una via ciclista en paral·lel a la via Interpolar i que aniria des de l'estació de Sant Quirze i fins al bosc de Ca n'Oriol de Rubí.
El maig del 2006, els ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze, Cerdanyola, Sant Cugat i Rubí van donar suport a la iniciativa del Camí Verd i el juny del 2010 el Parlament també hi va donar suport.
I coses de la vida: l'actual conseller de Territori, Lluís Recoder, era llavors l'alcalde de Sant Cugat, i el portaveu del Camí Verd, Ramon Andreu, és ara el president del govern de Bellaterra.