Sotmesa a informació pública una nova carretera per connectar la variant de Miralcamp i l'A-2 sense entrar a Mollerussa

L'any passat va entrar en servei la variant que evita el trànsit de pas per la travessera de Miralcamp. Les obres de construcció d'aquesta carretera van comportar una inversió de 2,5 milions d'euros.

Com a continuació d'aquesta actuació, el DPTOP ha projectat una nova carretera des del final de la variant de Miralcamp fins a l'A-2, al terme municipal de Fondarella. A més de facilitar una connexió més directa amb l'autovia, aquesta nova via esdevindrà variant de Mollerussa, ja que permetrà evitar el pas per l'interior del nucli urbà. Aquesta actuació té com a objectiu millorar la fluïdesa i seguretat viàries i reduir el trànsit per l'interior de Mollerussa.

Aquest dimecres, el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica l'anunci pel qual se sotmet a informació pública l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes.

La variant projectada discorre entre la rotonda final de la variant de Miralcamp i la rotonda de l'enllaç a diferent nivell de l'autovia A-2 (enllaç d'accés a Fondarella i el Palau d'Anglesola); té una longitud de 3,3 quilòmetres i està formada per dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres i dos vorals d'un metre. Els estudis presentats estimen per a la seva construcció una inversió d'11,3 milions d'euros.

A partir del final de la variant de Miralcamp, es preveu un tram d'un quilòmetre que es dirigeix cap al nord-oest de Miralcamp i connecta amb la carretera LV-2001 (carretera de Mollerussa a Torregrossa). En aquest punt, situat al terme municipal de Mollerussa, es projecta la construcció d'una rotonda de seixanta metres de diàmetre exterior.

La nova carretera segueix sensiblement el corredor de pas del camí existent entre Miralcamp i Fondarella, durant 1,2 quilòmetres, fins a arribar a la rotonda existent a la carretera N-IIa.

El tram final transcorre entre la rotonda de la N-IIa i la rotonda de l'enllaç a diferent nivell de l'autovia A-2 (enllaç d'accés a Fondarella i al Palau d'Anglesola). Aquest tram discorre per l'est del nucli de Fondarella i té una longitud d'1,1 quilòmetres. Es preveu també la construcció d'un pas inferior per resoldre el pas de la línia del ferrocarril, de 59 metres de longitud així com un pas superior per donar continuïtat a un camí .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona