Infraestructures

infraestructures

L'Estat es desentén de la variant nord d'Olot

L'Ajuntament rebrà una indemnització per l'incompliment del Ministeri de Foment i la Generalitat acabarà el tram estatal

L'alcalde ho qualifica “d'àmplia presa de pèl”

“La variant nord no existirà, la de Foment. Ens han pres el pèl àmpliament.” Aquestes són les paraules de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), dedicades a Foment i per extensió al govern espanyol, després que s'hagi confirmat que la capital garrotxina no tindrà el tram de la variant que li correspon fer a aquest ministeri. És a dir, el tram entre l'Hostal del Sol i l'autovia A-26. No ho ha volgut fer públic fins ara per no entorpir la negociació conjunta amb la Generalitat i aconseguir que Foment complís el seu compromís, que estava signat. Finalment, no ha estat possible, i a hores d'ara, les parts únicament estan acordant la quantitat que pagarà el govern espanyol, perquè la Generalitat acabi aquest tram de la variant.

El projecte constructiu del govern català, que enllaça l'Hostal del Sol amb les Preses, està pràcticament enllestit, i només està pendent d'assignació pressupostària. El de Foment només és una proposta de traçat, unes línies dibuixades sobre un mapa, moltes de les quals malmeten un espai natural tan sensible com el pla de Llunes. En cap cas es planteja l'enllaç de l'eix pirinenc amb la Vall de Bianya amb un túnel, com estava previst.

De fet, i vist com estan les coses i els greus problemes de finançament de les administracions públiques, la millor solució és cobrar aquesta indemnització. En aquest sentit, l'alcalde va ser prou clar: “No podem esperar vint anys a tenir completada la variant nord, que són els anys que es trigaria si es fan les coses ben fetes”.

És inqualificable l'ofegament econòmic a què sotmet l'Estat a la Generalitat, perquè això afecta els ciutadans d'una forma molt greu
L'Estat és com a mínim roí i altres coses més grosses. És insultant la política espanyola en matèria d'infraestructures
Josep Maria Corominas

El Top 10 del trànsit de Bracons

La variant nord d'Olot ha d'enllaçar l'autovia A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. És, de fet, l'últim tram de l'eix de Bracons. Precisament coincidint amb la denúncia feta per l'alcalde de l'incompliment de Foment, el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha fet públic un rànquing dels deu dies –el Top 10, ha dit– en què han passat més vehicles pel túnel de Bracons. Coincideixen amb el dia central del Tura (4.705 vehicles), el pont de Sant Joan (4.526), el dia 26 de maig (4.380), el de la Puríssima (4.348), la vigília del Tura (4.308), el pont del Pilar (4.110), el 12 d e maig (4.050), l'inici de la Setmana Santa (4.039) el pont del Primer de Maig (4.026) i el 6 de juliol (3.949). L'increment de vehicles el 2011 respecte del 2010 va ser de 136.794 cotxes, i l'any passat respecte el 2011, de 38.801. Tot plegat reforça l'aposta, segons Vayreda, que el govern olotí ha fet per la promoció turística per generar riquesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.