Infraestructures

infraestructures

Foment diu ara que farà la part de la variant nord d'Olot que li pertoca

Al gener es plantejava indemnitzar l'Ajuntament, que volia fer arribar aquests diners a la Generalitat perquè l'acabés

A final d'any hi haurà l'estudi

El Ministeri de Foment s'hi ha repensat i ahir va comunicar a l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), que assumeix la seva responsabilitat i que farà el tram de la variant nord de la ciutat que li pertoca, el que va des del final de l'autovia A-26 (eix Pirinenc) fins al tram d'aquesta mateixa variant que ha de fer la Generalitat fins a les Preses. En poc més de tres mesos, doncs, les tornes han canviat, i molt. El gener d'aquest any, l'alcalde afirmava amb rotunditat que la variant nord de Foment no existiria mai, i fins i tot parlava de presa de pèl. En aquell moment, anunciava que la solució podia ser negociar una mena d'indemnització per part del govern espanyol que es faria arribar a la Generalitat perquè acabés ella tota la variant. Ahir, el director general de Carreteres del govern espanyol va comunicar a l'alcalde d'Olot que ja havia començat a fer els estudis de traçat. Fins i tot, va avançar que el problema que comporta que aquest estudi es faci per al tram Olot-Ripoll de l'eix Pirinenc finalment no ho serà perquè Foment està disposat a segregar el tram de la variant d'Olot per accelerar-ne l'execució. Ho justifiquen, segons el director general de Carreteres espanyol, els més de vint mil vehicles diaris que a hores d'ara han de travessar la ciutat d'Olot pel centre, pel polígon pla de Baix i, majoritàriament, pel vial Sant Jordi, el vial sud.

Foment s'ha compromès a tenir enllestit l'estudi de traçat de la variant a final d'aquest mateix any. L'alcalde va informar que, tot i el retard, serà possible coordinar les obres dels dos trams de la variant nord d'Olot. I és que, a part que en aquests moments la Generalitat no té disponibilitat pressupostària per executar les obres –el projecte constructiu està pràcticament enllestit–, el seu tram és el més llarg i majoritàriament passa amagat en un túnel. Tot això, dóna temps a Foment per avançar els tràmits del projecte que li toca i fer les obres de manera coordinada.

Sigui com sigui, la variant nord d'Olot avança en espera que hi hagi diners.

LA XIFRA

20.000
vehicles
o més han de passar per força cada dia per la ciutat d'Olot perquè no hi ha l'alternativa d'una variant

Molta cura amb el pla de Llunes

El pla de Llunes és un espai a l'esquerra d'aigües avall del riu Riudaura, afectat de ple pel traçat de la variant nord que li pertoca realitzar al Ministeri de Foment. És un espai molt delicat des del punt de vista ecològic. Per això, els tècnics de l'Ajuntament d'Olot i els de la direcció general de Carreteres de la Generalitat han estudiat diversos traçats per aquest espai i els faran arribar als seus homòlegs de Foment p er trobar entre tots el pas de la nova carretera que sigui menys nociu. Cal recordar que la variant nord de la capital garrotxina tindrà forma d'autovia. Connectarà l'autovia A-26, on acaba a la Canya, amb l'eix de Bracons i la futura variant de les Preses. La preservació del pla de Llunes, doncs, és una de les grans prioritats del projecte de Foment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.