L'alcalde de Figueres es compromet a no demanar la gratuïtat de l'autopista si es completa l'accés nord
Vol que es faci coincidir amb les obres del tercer carril, però Foment ho retarda
Actualment està en fase de licitació la construcció del tercer carril de l'AP-7 entre Vilademuls i la Jonquera, i les obres podrien començar a la tardor. Per això el govern de Figueres es mostra disposat a exigir que el Ministeri de Foment i la Generalitat compleixin els seus compromisos i s'aprofitin les obres per completar l'enllaç nord de l'autopista, als Hostalets de Llers, que és una reivindicació històrica de la comarca. L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha apuntat que les reserves de Foment a donar resposta a aquest dèficit tenen a veure amb la temença que si es completen aquests enllaços la ciutat podria exigir la gratuïtat d'aquest tram. Per això no tenen previst executar aquesta obra fins que no estigui feta la nova variant de l'N-II, que ha de passar per ponent i el nord de Figueres. Vila, però, ha fet saber als responsables de Foment la disposició del seu govern municipal a renunciar durant els pròxims anys a la reivindicació de la gratuïtat del tram entre Figueres sud i Figueres nord sempre que s'aprofitin les obres del tercer carril per resoldre el dèficit d'enllaços. Vila diu que aquest compromís també tindrà el suport de la comarca i d'altres agents socials.
La presó portarà més trànsit
L'accés Figueres nord està inacabat des que es va construir l'autopista, fa més de trenta anys. Per això la comarca de l'Alt Empordà ha reclamat en diferents etapes i intensitats que es completi, de manera que pugui ser utilitzat pels vehicles que provenen de Girona per sortir de l'autopista, o que aquells que volen entrar-hi i que provenen del nord de la comarca no l'hagin d'anar a agafar a Borrassà, on hi ha l'entrada Figueres sud. Això descarregaria de trànsit el cinturó de ronda i la travessia urbana de l'antiga N-II a Figueres.
Santi Vila reconeix que aquesta obra ara fa més falta que mai perquè s'haurà de donar resposta a l'augment de la mobilitat que comportarà la posada en funcionament de la nova presó del Puig de les Basses, prevista per a finals del 2010. «Sense l'enllaç nord de l'AP-7, per on preveu el govern de Catalunya que es resolgui la mobilitat del nou macrocentre penitenciari? Pel centre de la ciutat?», es pregunta Vila.
L'alcalde figuerenc manifesta que aquest dèficit ha creat molts perjudicis a la mobilitat i l'economia a la comarca. Per això afirma: «Ja no valen més excuses! Cal que Foment passi de les bones paraules a l'execució dels seus compromisos.»