Infraestructures

L'enllaç de l'N-II a l'AP-7 a Fornells, fet aquest mes

Els treballs estan a la recta final i el tram gratuït d'autopista creixerà des de Fornells a Girona nord

Tota la circumval·lació s'acabarà en mig any

El nou enllaç viari que unirà l'actual N-II a Fornells de la Selva amb l'autopista AP-7 estarà acabat aquest mateix mes. Aquesta és la previsió que manté la concessionària Abertis, que va garantir ahir que les obres d'aquesta connexió entre aquests dos eixos viaris es preveu que s'acabin dins d'aquest mes de juliol.

Després només faltarà que el Ministeri de Foment doni el vistiplau corresponent perquè es pugui obrir la circulació d'aquest nou ramal que connectarà l'N-II fins a l'autopista. Les obres en aquest sector de Fornells de la Selva van començar a principi de l'any 2012 i són un pas més per configurar la nova variant viària de la ciutat de Girona, que s'acabarà de completar a principi del 2014, quan s'acabi l'enllaç a Vilademuls.

La connexió serà directa des de l'N-II. Des d'on s'acaba el tram desdoblat d'aquesta via s'ha configurat el nou vial de connexió. Fonts d'Abertis admeten que les abundants pluges dels últims mesos han perjudicat una mica el ritme dels treballs i han endarrerit les previsions inicials, per bé que el calendari no s'ha vist afectat de manera greu. Actualment ja està acabat l'entramat resultant a la zona per permetre el nou enllaç, així com mantenir l'accés cap al polígon industrial de Fornells i l'entrada fins ara habitual pel sud de Girona. Per complir la previsió d'Abertis es treballa a contrarellotge al sector, amb molts operaris i un gran moviment de camions i personal. De fet, la calçada central del nou vial de connexió ja té diversos asfalts aplicats, però encara hi ha remenament de terres en l'execució de passos de fauna i canalitzacions d'aigua.

En aquestes setmanes caldrà instal·lar les tanques, que ahir encara no estaven instal·lades, en el sector més visible des de la mateixa carretera. Durant les obres d'execució d'aquest enllaç, els conductors que utilitzen habitualment la carretera han estat objecte de diverses desviacions cap a un costat o un altre per permetre l'evolució dels treballs en els terminis establerts.

La nova connexió permetrà que els conductors puguin circular per la mateixa variant de Sant Daniel com feien fins ara o agafar el nou vial que els connectarà directament amb l'autopista, ja que podran circular de manera gratuïta per l'AP-7 i escollir si volen baixar a Girona sud, al sector de Salt, a Girona oest, a la zona de Domeny, o a Girona nord, a Sant Julià de Ramis. Més endavant, el tram gratuït s'ampliarà fins a Vilademuls, on s'està construint un altre enllaç.

Beneficis de la connexió

Des del municipi de Fornells de la Selva s'espera que la connexió directa amb l'autopista pugui reportar noves inversions al municipi per la facilitat d'accés, així com per la millora amb les connexions viàries més properes. També la ciutat de Girona espera que la facilitat d'accés a la ciutat des d'una de les tres sortides que té ara la capital gironina permeti incrementar el nombre de viatgers i turistes que s'aturen a la ciutat de Girona.

07.2013
Abertis
preveu acabar les obres de l'enllaç a Fornells cap a l'autopista.

La circumval·lació, a l'inici del 2014

Dani Vilà

La nova circumval·lació de la ciutat de Girona es completarà totalment a principi de l'any 2014. Des de l'empresa Abertis es manté que les obres del nou peatge al terme de Vilademuls està previst que s'acabin cap a final d'any o principi de l'any que ve. Aquest enllaç s'està executant en una zona propera al restaurant i hotel de la Sausa i a tocar d'una gasolinera propera, ara abandonada, que permetrà l'accés a l'autopista en aquest punt per als vehicles que circulin per l'N-II i que puguin transitar de manera gratuïta fins a la sortida de Fornells, on es podrà tornar a agafar l'N-II.

Els conductors que aquestes últimes setmanes hagin circulat per l'autopista en aquest punt ja hauran pogut comprovar que s'està executant el pont per sobre de la infraestructura viària que permetrà l'enllaç dels vehicles cap a l'N-II. En aquest cas, l'obra va començar amb una mica més de retard del que es preveia, ja que va ser l'última que va aprovar el ministeri i per aquest motiu també s'acabarà més tard que la resta del projecte. Tampoc hi han ajudat les abundants pluges durant l'hivern i la primavera, que han endarrerit un pèl els terminis previstos.

El Ministeri de Foment es va veure obligat a refer el projecte d'aquesta sortida en quedar aturades les obres de desdoblament de l'N-II i no es va desencallar fins al febrer de l'any passat i es va licitar per 21,7 milions d'euros. Fonts del govern estatal a Girona asseguren que es treballa en el sector per poder complir amb els terminis previstos. De fet, des de l'N-II ja es pot comprovar que l'enllaç a Vilademuls cap a l'autopista també pren forma per configurar aquest nou enllaç.

Tota la circumval·lació des de Vilademuls fins a Fornells esdevindrà així l'autèntica variant de la ciutat de Girona i, per això, es va procedir a ampliar tot aquest tram d'autopista fins als quatre carrils per sentit per garantir que es pugui fer front a l'augment del trànsit que suposarà el doble enllaç cap a l'autopista.

Impacte

Seguiment dels canvis de mobilitat a tota la ciutat de Girona

Des de l'Ajuntament de Girona es farà un seguiment dels canvis que pot suposar l'entrada en funcionament primer de l'enllaç de Fornells cap a l'autopista i, posteriorment, l'enllaç a Vilademuls. Des de l'àrea de Mobilitat de Girona ja es va anunciar el mes de març, quan es va posar en marxa la nova sortida a Girona oest –al sector de Taialà–, que calia veure com els conductors modificaven els hàbits. Per això, caldrà veure si quan s'acabi totalment la circumval·lació a Girona per l'autopista hi haurà gaires més vehicles que facin servir la nova sortida per dirigir-se cap al centre. De moment, ni el govern municipal ni els veïns del sector de Taialà, Domeny i Fontajau han detectat un increment preocupant del trànsit al sector amb la nova sortida de l'autopista. Des de l'Ajuntament de Girona també es considera que cal tenir en compte que a l'entrada nord de la ciutat també es preveu posar en marxa el nou pont sobre el Ter, al sector de l'hospital Josep Trueta, i això pot suposar canvis en la mobilitat habitual de la ciutat.

Aniversari

La variant de Sant Daniel compleix vint anys

L'execució de la nova circumval·lació viària a la ciutat de Girona arriba aquest 2013, quan la variant de Sant Daniel ha complert dues dècades des que es va posar en marxa. El 27 de març del 1993 es feia la inauguració de la variant, que travessava part de la vall de Sant Daniel i amb gairebé 17 quilòmetres permetia anar des de Medinyà fins a Fornells sense creuar pel centre de la ciutat. Un projecte molt controvertit i que va generar diversos moviments ciutadans contraris i gran tensió política també al consistori. Ara, dues dècades després, l'autopista serà la circumval·lació, com ja demanaven alguns grups fa vint anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.