Posaran a licitació l'estació de la Sagrera al setembre per començar l'obra enguany

S'adjudicaran en tres paquets diferents l'estructura de l'estació, els accessos i l'estació de busos

Amb un lleu retard respecte de les previsions fetes al seu moment per l'Ajuntament de Barcelona, l'estació de la Sagrera es licitarà a partir del setembre amb l'objectiu que aquesta gran infraestructura comenci a aixecar-se enguany mateix. En tres paquets separats, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) licitarà l'estructura de l'estació per 398,8 milions, els accessos per 211,4 milions i l'estació de busos que li ha de donar servei per 28 milions. Serà la primera fase de les obres, que permetrà construir l'estructura de l'estació amb les plataformes per a deu vies i cinc andanes del tren d'alta velocitat (TAV) i per a vuit vies i quatre andanes per als trens convencionals. Inclourà un aparcament per a 2.800 vehicles, l'estació de busos i els túnels per a les línies 4 i 9 del metro. Serà la principal estació ferroviària de la ciutat.

Aquesta primera fase es podrà finançar amb els 255 milions que el Consell de Ministres autoritzava abans-d'ahir al Ministeri de Foment perquè els inverteixi els propers cinc anys –la primera anualitat, de 51 milions es farà per mitjà d'una transferència de crèdit per part de Foment a l'Adif–. Aquests 255 milions eren els que faltaven quan el consorci d'alta velocitat format per les tres administracions va veure clar que l'estació no es podria pagar amb l'operació urbanística que es preveia abans de la crisi econòmica i financera. L'Adif ja tenia assignats als seus pressupostos destinar a l'estació 161 milions d'euros.

Aquesta partida extraordinària de Foment, acordada amb la Generalitat i l'Ajuntament i que s'extraurà dels diners que l'Estat ha d'invertir a Catalunya en compliment de la disposició addicional tercera de l'Estatut, no permet, però, pagar íntegrament l'estació. En una segona fase de les obres s'executarà l'arquitectura interior i les instal·lacions de la mateixa, en un paquet aproximat de 287 milions d'euros que el consorci d'alta velocitat de les tres administracions intentarà finançar, aquests sí, amb les plusvàlues que s'obtinguin del desenvolupament urbanístic dels terrenys dels voltants.

Conservació de l'A-2

El Consell de Ministres de dijous també va autoritzar la licitació d'un contracte de conservació del tram barceloní de l'autovia A-2 per 17 milions. Al tram de 74 km entre Jorba i Sant Feliu de Llobregat s'hi prestaran els serveis de comunicacions, de vigilància, d'atenció a accidents, de manteniment dels elements de la carretera, del subministrament elèctric, de l'enllumenat, dels semàfors i de la senyalització variable. A més d'estudis d'accidentalitat i informes de seguretat vial sobre el tram, també s'hi inclouen treballs de desbrossament, reposició del ferm i neteja de voreres. Forma part del paquet de 140 milions per avançar durant la crisi obres que estaven previstes a partir de l'any 2011.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona