Posaran a licitació l'estació de la Sagrera al setembre per començar l'obra enguany

S'adjudicaran en tres paquets diferents l'estructura de l'estació, els accessos i l'estació de busos

Amb un lleu retard res­pecte de les pre­vi­si­ons fetes al seu moment per l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, l'estació de la Sagrera es lici­tarà a par­tir del setem­bre amb l'objec­tiu que aquesta gran infra­es­truc­tura comenci a aixe­car-se enguany mateix. En tres paquets sepa­rats, l'Admi­nis­tra­dor d'Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries (Adif) lici­tarà l'estruc­tura de l'estació per 398,8 mili­ons, els acces­sos per 211,4 mili­ons i l'estació de busos que li ha de donar ser­vei per 28 mili­ons. Serà la pri­mera fase de les obres, que per­metrà cons­truir l'estruc­tura de l'estació amb les pla­ta­for­mes per a deu vies i cinc anda­nes del tren d'alta velo­ci­tat (TAV) i per a vuit vies i qua­tre anda­nes per als trens con­ven­ci­o­nals. Inclourà un apar­ca­ment per a 2.800 vehi­cles, l'estació de busos i els túnels per a les línies 4 i 9 del metro. Serà la prin­ci­pal estació fer­roviària de la ciu­tat.

Aquesta pri­mera fase es podrà finançar amb els 255 mili­ons que el Con­sell de Minis­tres auto­rit­zava abans-d'ahir al Minis­teri de Foment perquè els inver­teixi els pro­pers cinc anys –la pri­mera anu­a­li­tat, de 51 mili­ons es farà per mitjà d'una trans­ferència de crèdit per part de Foment a l'Adif–. Aquests 255 mili­ons eren els que fal­ta­ven quan el con­sorci d'alta velo­ci­tat for­mat per les tres admi­nis­tra­ci­ons va veure clar que l'estació no es podria pagar amb l'ope­ració urbanística que es pre­veia abans de la crisi econòmica i finan­cera. L'Adif ja tenia assig­nats als seus pres­su­pos­tos des­ti­nar a l'estació 161 mili­ons d'euros.

Aquesta par­tida extra­or­dinària de Foment, acor­dada amb la Gene­ra­li­tat i l'Ajun­ta­ment i que s'extraurà dels diners que l'Estat ha d'inver­tir a Cata­lu­nya en com­pli­ment de la dis­po­sició addi­ci­o­nal ter­cera de l'Esta­tut, no per­met, però, pagar ínte­gra­ment l'estació. En una segona fase de les obres s'exe­cu­tarà l'arqui­tec­tura inte­rior i les ins­tal·laci­ons de la mateixa, en un paquet apro­xi­mat de 287 mili­ons d'euros que el con­sorci d'alta velo­ci­tat de les tres admi­nis­tra­ci­ons inten­tarà finançar, aquests sí, amb les plusvàlues que s'obtin­guin del desen­vo­lu­pa­ment urbanístic dels ter­renys dels vol­tants.

Conservació de l'A-2

El Consell de Ministres de dijous també va autoritzar la licitació d'un contracte de conservació del tram barceloní de l'autovia A-2 per 17 milions. Al tram de 74 km entre Jorba i Sant Feliu de Llobregat s'hi prestaran els serveis de comunicacions, de vigilància, d'atenció a accidents, de manteniment dels elements de la carretera, del subministrament elèctric, de l'enllumenat, dels semàfors i de la senyalització variable. A més d'estudis d'accidentalitat i informes de seguretat vial sobre el tram, també s'hi inclouen treballs de desbrossament, reposició del ferm i neteja de voreres. Forma part del paquet de 140 milions per avançar durant la crisi obres que estaven previstes a partir de l'any 2011.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.