Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Reprenen les obres a la carretera de Santa Cristina a Bell-lloc

Els treballs de millora de la GIV-6613 es van aturar fins que s'esmenés el projecte

S'haurien d'acabar al maig

L'empresa Rubau-Tarrés reprendrà en els pròxims dies els treballs de millora del tram de la carretera GIV-6613 comprès entre la C-250, a la sortida de Santa Cristina d'Aro, i el nucli residencial de Bell-lloc. Les obres –adjudicades per la Diputació– es van iniciar a la tardor, amb un termini d'execució previst de sis mesos. Però feia setmanes que no s'hi treballava perquè calia esmenar el projecte d'obres.

Un cop iniciada l'actuació, es va detectar que la distància mínima que cal deixar entre les canonades d'aigua potable i el col·lector de les residuals era insuficient en alguns punts. El traçat ara ja s'ha corregit i l'alcalde, Josep Llensa, explicava ahir que des del Servei de Carreteres li havien confirmat que el retorn als treballs estava previst per aquesta mateixa setmana.

La fase més avançada és la travessia del nucli de Bell-lloc, on s'han condicionat voreres a les franges dels vorals. Però Llensa estima que el conjunt de les obres, al llarg dels dos quilòmetres, està més o menys a l'equador.

Amb el calendari inicial, l'actuació podria haver quedat enllestida pels volts de Setmana Santa. Però després de l'aturada, l'alcalde compta que la reforma de la via no s'acabarà fins al maig.

LES XIFRES

2
quilòmetres
fa, de llargada, el tram en obres on s'estan suavitzant alguns revolts i s'està ampliant la secció
513.402
euros
és el pressupost d'adjudicació dels treballs a la GIV-6613 a l'empresa Rubau-Tarrés

Expropiacions i tales per fer espai

El tram en obres feia fins ara una amplada mitjana de 5,76 metres, la qual, sobretot en els revolts, és massa justa per a una via on es preveu que puguin arribar a circular 2.421 vehicles diaris. La carretera és més transitada en els períodes de vacances, i els caps de setmana és un dels accessos a les Gavarres per part dels ciclistes.

Els treballs han requerit un seguit d'expropiacions i tales d'arbres per generar prou espai per soterrar les canonades i corregir alguns revolts. En un dels punts, el traçat antic i el nou conviuen ara com una autovia a dins del massís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia