Infraestructures

infraestructures

Rebuig del ple de Sant Gregori a la variant de Bescanó

El consistori demana que es recuperi el traçat pel sud del Ter

Si no s'accepta, proposen que travessi Sant Grau

El ple de Sant Gregori va fer dilluns una sessió extraordinària per aprovar al·legacions al projecte de condicionament de la “carretera de la vergonya”, al pas per Bescanó. En les al·legacions es demana un estudi més acurat de l'alternativa que planteja el pas de la variant de Bescanó pel sud del mateix terme, evitant així entrar a Sant Gregori, que és al nord del Ter. La raó que s'esgrimeix en el document per estudiar i desenvolupar “adequadament” l'opció sud és que les dues alternatives que inclou l'estudi informatiu sobre l'impacte ambiental del condicionament del corredor Brugent-Ter, en el tram Bescanó-Salt, “presenten mancances que no queden resoltes”. Entre aquestes mancances, explica l'alcalde de Sant Gregori, Quim Roca, hi ha el fet que els traçats tallarien la carretera que connecta el nucli de Sant Gregori amb el de Constantins, i tampoc no es resol l'accés veïnal a diverses cases. En cas que aquesta al·legació no prosperi, demanen que s'eviti tallar la carretera de Constantins fent que el nou vial passi elevat.

Un túnel per Sant Grau

En cas que no fos viable l'opció sud, Sant Gregori proposa una altra alternativa pel nord: fer passar el nou traçat per un túnel al massís de Sant Grau que eviti així el traçat a mig vessant “que ocuparia en part terrenys del riu”. Avisen, també, de “l'alta vulnerabilitat” ambiental del corredor biològic comprès entre la vall de Llémena, les muntanyes de Sant Grau i la zona protegida de la Xarxa Natura 2000 del riu Ter. Roca espera que les al·legacions es tinguin en compte, i recorda que ja es va aconseguir “un gran pas” amb la retirada de la proposta de traçat que desembocava a la Gi-531 (carretera que connecta Sant Gregori i Sant Martí de Llémena i les Planes d'Hostoles) i que, al seu entendre, tenia una gran afectació per al municipi ja que travessava la zona d'Argelaguet, les Cases Noves i el pla de Domeny.

Les dues opcions de la Generalitat

L'estudi informatiu presentat per la Generalitat, que ara està en fase d'exposició pública, proposa dues alternatives per al condicionament del tram del corredor Brugent-Ter comprès entre Bescanó i Salt.

Les dues opcions impliquen que el nou traçat de l'N-141 travessaria el riu Ter a l'altura de la recta de Vilanna i entraria al terme municipal de Sant Gregori. Sortiria del terme municipal travessant novament el Ter per entrar al municipi de Salt. És aquí on el traçat ofereix dues alternatives. En una, es travessaria el riu a la zona de la Pilastra, per convertir-se en un vial paral·lel a l'actual recta de Montfullà. L'altra opció continua dins Sant Gregori i no travessa el Ter fins més avall, travessant zones ambientalment molt sensibles tant al nord com al sud del riu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona