El govern prioritza una variant del corredor ferroviari de mercaderies a Martorell

Entre Sant Andreu de la Barca, Castellbisbal i el Papiol es projectarà la connexió dels ramals de Tarragona, el Vallès i el port

La variant ferroviària de Martorell tindria una doble funció. Permetria el pas de trens de mercaderies del corredor mediterrani cap al nord i sud i faria possible quadruplicar la línia de passatgers de rodalies i regionals per posar trens semidirectes en el trajecte entre Tarragona, Martorell i Castellbisbal. Per això el Pacte Nacional per a les Infraestructures de la Generalitat preveu una inversió de 125 milions d'euros en la primera fase del pacte –fins al 2015– a la línia de mercaderies fins a Tarragona amb la prioritat de la variant de Martorell.

Corredor del Penedès

En l'estudi de traçats que el Ministeri de Foment ja ha fet arribar als ajuntaments, la variant de Martorell es projecta en el corredor situat entre la carretera B-224 i l'autopista AP-7. L'estudi de Foment proposa diferents opcions de Tarragona fins a Roda de Berà com a sortida de les mercaderies del port tarragoní i continua el corredor pel Penedès amb opcions de pas pel nord o pel sud de Santa Margarida i els Monjos, Vilafranca del Penedès, Moja, la Granada, Santa Fe del Penedès, Sant Cugat Sesgarrigues i Sant Sadurní d'Anoia. Des de Sant Sadurní seguiria relativament a prop de la línia de tren convencional existent fins a Martorell i Castellbisbal. Entre Sant Andreu de la Barca, Castellbisbal i el Papiol, l'estudi de Foment dibuixa un triangle per poder connectar la línia provinent de Tarragona tant en direcció al Vallès i cap a França com en direcció al Llobregat cap al port de Barcelona. Pel port de Tarragona aquesta línia per a mercaderies és bàsica perquè avui no disposa de connexió d'ample ferroviari internacional ni cap al sud ni cap al nord i la rasant del tren d'alta velocitat (TAV) entre Tarragona i el Vallès no permet el pas de trens pesants. El port de Barcelona ho té millor per calendari.

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) acabava l'any passat la connexió del ramal de mercaderies del Vallès amb el port de Barcelona a través de Can Tunis de manera que els combois de mercaderies ja no havien de passar per la línia de rodalies i regionals que uneix Barcelona amb Sant Vicenç de Calders a través de Castellbisbal, Martorell i Vilafranca. Aquest maig passat, l'Adif va adjudicar per 11,3 milions la construcció del tercer carril d'ample internacional en el tram de 22 quilòmetres des de Castellbisbal fins a la terminal de mercaderies de Can Tunis.

No cal passar pels túnels

Al mateix temps, el Ministeri de Foment inverteix 64,9 milions en la construcció també del tercer carril d'ample internacional al corredor del Vallès en un tram d'uns 20 quilòmetres entre el nus de Castellbisbal i el Papiol fins al nus de Mollet i Sant Fost. Els dos nusos ferroviaris també s'han hagut de reformar per fer possible el pas dels TAV de passatgers i dels trens de mercaderies per les vies d'ample internacional sense haver de travessar els túnels pel centre de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona