Infraestructures

L'alcalde d'Olot reclama unitat per poder corregir la proposta de variant

L'equip de govern ha enllestit unes al·legacions que vol consensuar amb la resta de partits i institucions locals abans de lliurar-les al Ministeri de Foment

Només donant una imatge d'unitat es podrà negociar amb garanties amb el Ministeri de Foment, a l'hora de demanar modificacions al projecte de les variants d'Olot i la Canya de l'N-260. A partir d'aquest convenciment, l'equip de govern de la capital garrotxina (CiU i Rcat) està buscant el màxim consens amb la resta de partits polítics representats al consistori, així com amb el Consell Comarcal i els altres ajuntaments afectats pel projecte. En resum, les peticions de l'Ajuntament d'Olot són: tramitar la variant d'Olot a part de la de la Canya-Vall de Bianya, ja que es preveu que aquesta última –per la seva complexitat tècnica i pel seu pressupost– no es podrà executar a curt termini; conservar els accessos a Olot pel giratori de les Cols i per l'entrada al polígon industrial del Pla de Baix (si fes falta, amb un vial entre la rotonda de les Cols i l'avinguda Europa); que el túnel que ha de connectar la variant amb l'eix Pirinenc s'obri a l'altura de l'Hostal del Sol, i no tant a l'oest com es preveu en el projecte informatiu, i incorporar al projecte els estudis tècnics i mediambientals ja existents sobre el traçat al pas pel pla de Sant Andreu.

La Vall de Bianya

A part, s'elaboraran les al·legacions a la proposta que Foment fa per a l'eix Pirinenc al terme de la Vall de Bianya. Com que el traçat està aixecant moltes crítiques, es preveu que se'n presentin moltes. En el ple del Consell Comarcal de la Garrotxa fet aquesta setmana, va quedar clara l'oposició d'aquest ens a la proposta de Foment, però l'equip de govern (CiU) va descartar la presentació d'al·legacions tal com havia demanat el portaveu del grup del PSC (i regidor de l'oposició de la Vall de Bianya), Jordi Valverde. El president del Consell, Joan Espona, va traslladar la responsabilitat de presentar al·legacions als ajuntaments afectats.

En el projecte informatiu, Foment dibuixa una carretera paral·lela a l'actual, per la banda de la muntanya de Sant Miquel del Mont, des de Llocalou (a la sortida del túnel que començaria a la variant d'Olot) fins a l'altura de l'Hostal Nou. La nova carretera afecta un espai de gran importància agrícola i paisatgística. Per això la Vall de Bianya demanarà que la connexió entre la variant d'Olot i l'eix pirinenc es faci amb un túnel que surti més enllà de l'Hostal Nou.

LA FRASE

El consens és indispensable per aconseguir la variant que volem
Josep Maria Corominas
ALCALDE D'OLOT

LES XIFRES

20.000
vehicles
diaris es calcula que circularan per la variant nord d'Olot, que enllaçarà l'eix de Bracons amb l'A-26.
142,9
milions d'euros
és el cost de les noves carreteres a Olot i la Vall de Bianya que ha d'executar Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia