Invertiran dos milions d'euros en la millora del port de Coma-ruga
Les obres van lligades a la concessió de la llicència de gestió al Club Nàutic de Coma-ruga per un termini de vint anys
La remodelació començarà al gener
El Club Nàutic de Coma-ruga s'ha compromès a invertir dos milions d'euros en les obres de millora i remodelació del port a canvi de la concessió de la llicència de gestió per un termini de vint anys. El Club Nàutic de Coma-ruga, que va ser l'única empresa que es va presentar al concurs, té la intenció de començar les obres, a tot tardar, al mes de gener, tal com va explicar el president, Jaume Miró, i tenir-les enllestides en un període de catorze mesos.
Segons ell, les obres es faran en dues fases. En la primera es tirarà el pont i es construirà una via d'accés situada 50 centímetres per sobre de la sorra, amb passos per anar d'una banda a l'altra de la platja. En la segona fase es tancarà la bocana de llevant, deixant un sol accés al port –per ponent– i redistribuint els pantalans i els molls per facilitar l'entrada de les embarcacions.
Mentre durin les obres, alguns vaixells s'ubicaran a la dàrsena de ponent, d'altres –els que no surten tan sovint– quedaran tancats a la dàrsena de llevant i alguns altres es recol·locaran als ports de Torredembarra i de Segur de Calafell. Segons el president del Club Nàutic, Jaume Miró, “aquestes alteracions seran temporals i s'aniran modificant en funció de les necessitats”. Miró assegura que el Club Nàutic ja s'ha posat en contacte amb els usuaris i els propietaris dels vaixells, i que tot es farà de manera coordinada per provocar els mínims inconvenients mentre duri la remodelació d'un port que ja té quaranta anys. De fet, Miró és partidari de mantenir activitats com ara l'Escola de Vela, que mou més de 2.000 alumnes i trenta monitors a l'any.
LA FRASE
LA XIFRA
Els serveis que es deriven de la gestió del port
El Club Nàutic es compromet a garantir el manteniment dels canals marítims d'accés, la navegabilitat interior i l'amarratge; la senyalització marítima i l'abalisament, i el servei de capitania i marineria. A més, ha de facilitar el subministrament d'aigua, energia i combustible a les embarcacions, i els serveis de grua i rampa per a l'avarada, i també la gestió dels residus portuaris i de les embarcacions, els serveis sanitaris, de vigilància i d'emergències.