Les obres del ramal de la C-32 de Lloret començaran al maig
El Departament de Territori accepta allargar el ramal amb una variant fins a Canyelles
L'anunci aigualeix les consultes populars sobre la C-32 que es van acordar als dos municipis
L'ultimàtum que va donar el Departament de Territori i Sostenibilitat als municipis afectats pel ramal de la C-32 fa poc més de dues setmanes ja s'ha resolt. Després que els alcaldes de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa s'unissin per reclamar que, a banda del ramal, es faci també la variant fins a Canyelles, el departament va donar ahir el vistiplau a la proposta i, segons ha transcendit, les obres de la C-32 començaran al mes de maig. Encara no és clar, però, com afectarà aquesta decisió les consultes populars que els plens de Lloret i Blanes van acordar fer per consultar la població sobre el ramal.
El que semblava en principi que seria una consulta que decidiria si el ramal es feia o no es va anar aigualint i al final va prendre la forma d'un procés participatiu no vinculant amb urna. L'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, va comentar ahir que la consulta continua en peu però va matisar que s'obre “un escenari nou” i caldrà parlar amb la resta de grups municipals. Per la seva banda, l'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, també va assistir a la reunió, però no va voler posar per a la foto, perquè va considerar que tenia un to “festiu” que es contradeia amb la decisió de treballar per la consulta. La presència en la reunió però la negativa a retratar-se obeiria a un desig de ser “solidari” amb el territori i “respectuós” amb el mandat de ple en què es va acordar la consulta.
Durant la trobada amb Santi Vila, els alcaldes van acordar que el mes vinent el Departament de Territori posaria a licitació la primera fase de l'obra –corresponent a l'ampliació de la via entre Blanes i Lloret de Mar– amb l'objectiu que les obres arrenquin la primavera del 2016. D'aquesta manera, el departament tanca la porta a valorar altres opcions com reclamava la plataforma Aturem la C-32, que apostava per ampliar les carreteres existents.
En paral·lel, també es va donar llum verd a l'estudi informatiu i redacció del projecte constructiu de la circumval·lació que vagi des d'on acabarà el futur ramal, a la zona de les Alegries, amb la rotonda de cala Canyelles. L'obra s'ha dividit en dues fases: la primera és l'ampliació de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar, amb un cost de 71 milions d'euros i a càrrec d'Abertis, i en principi les obres començaran al maig. La segona fase, que donarà continuïtat fins a la carretera de Tossa de Mar, arrencarà el segon semestre del 2018 i es cobrirà amb recursos pressupostaris. La prolongació de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar, lliure de pagament, serà de 6,5 quilòmetres i disposarà de tres carrils, dos de pujada i un de baixada, i els sentits de circulació estaran separats per una mitjana.
LA XIFRA
Una solució territorial de consens
Segons Vila, s'ha aconseguit una solució territorial “de consens” que permetrà impulsar una obra clau per al desenvolupament econòmic del sud de la Costa Brava. Des del principi, Vila va assegurar que tiraria endavant el projecte si tenia el suport dels consistoris afectats. A més, el conseller en funcions assegura que l'obra millorarà “l'accessibilitat i la mobilitat interna” d'aquest entorn on viuen més de 150.000 persones i que rep uns 2,5 milions de turistes a l'any. Una posició que també han compartit els alcaldes de la zona, tot i que en el cas de Lloret de Mar el batlle ha subratllat que, tal com tenien previst, sotmetran la proposta a la ratificació del ple municipal.
A més, el Departament de Territori assenyala que el traçat de la carretera s'ha projectat pensant en el fet que sigui compatible amb una possible ampliació de carrils si l'increment de trànsit ho requereix.