Infraestructures
Si perds un pont, la vida es complica
El tancament durant mig any del viaducte de la travessera de la C-66 ha obligat a planificar diverses alternatives i els veïns a canviar d'hàbits
És ben cert que no ens adonem de la importància que tenen les coses, fins que deixem de tenir-les. Aleshores sí que n'apreciem el valor. Si no, pregunteu-ho als besaluencs, que s'estan adaptant a no poder disposar durant una temporada del pont de la carretera de Banyoles, per on entra i surt bona part del trànsit del poble, inclòs el turístic. Fins al mes de juny no es podrà accedir a Besalú per aquesta banda ja que estan reparant el viaducte de la C-66. Mentrestant, els vehicles que van o vénen de Banyoles poden accedir al poble per la variant i la carretera de Figueres. Això últim ha estat la més simple de totes les mesures que l'Ajuntament i la Generalitat (responsable dels treballs) han hagut de planificar per minimitzar els inconvenients de les obres. La resta han estat més complexes: a la recta de Fares de la C-66 han construït una rotonda provisional perquè es pugui entrar i sortir en totes direccions de la zona del camp de les Forques, que hauria quedat aïllada de la resta del municipi; han condicionat el passallís de vianants del Fluvià perquè els vehicles autoritzats (el trenet turístic, per exemple) puguin accedir al nucli, i pròximament condicionaran el de la paperera La Confianza, Fluvià avall; i han obert una nova via de connexió de l'aigua potable al nucli per si es produeixen desperfectes en les canonades del pont que reparen. A part de la comissió tècnica, una altra de veïns, empreses i Ajuntament farà un seguiment de les obres.
Els treballs tenen un pressupost d'1,2 milions d'euros i són els de més envergadura que s'han fet mai en aquest viaducte, estrenat després de la Guerra Civil a partir de les restes d'un d'anterior, destruït durant la retirada republicana. Se sap que els van dissenyar enginyers militars, però el cert és que no se n'ha conservat documentació tècnica rellevant.
La reparació consisteix en la rehabilitació dels arcs; la substitució del tauler (la plataforma) per un de més ample; la instal·lació de noves baranes de seguretat i la millora de la senyalització.
El tauler, de 210 metres de llarg, farà 9 metres d'amplada, dels quals 6,5 metres seran de calçada i la resta, d' una sola vorera, que se situarà a la banda que dóna al pont vell.