Infraestructures

Els arquitectes del seminari analitzen els accessos a Lloret

Els urbanistes estudien l'estat de la C-32 i les connexions amb Blanes i Tossa

El regidor responsable del pla operatiu valora “la visió no contaminada” dels sis experts

Els sis experts en urbanisme i paisatgisme que participen en el seminari de set dies a Lloret de Mar han analitzat l'estat de les infraestructures per accedir al municipi, incloent-hi l'autopista C-32. El govern pretén allargar-la a partir del maig, tot i l'oposició d'una part de veïns de la Selva.

El mes passat els ajuntaments de Lloret, Blanes, Tossa de Mar i Tordera van arribar a un acord amb el govern perquè s'allargués la C-32. Les obres, de 6,5 km, seran pagades per Abertis segons l'acord entre el govern i la concessionària de l'autopista. Alhora, el govern redacta el projecte de la segona part de la nova ronda Costa Brava Costa Sud (una variant de dos quilòmetres entre les Alegries i Canyelles, a Lloret).

Cal recordar, a més, que l'equip de govern de Lloret (CDC i ERC-Avancem) s'ha desdit de fer una consulta ciutadana sobre el perllongament de l'autopista. En el ple del 21 de desembre, va caldre la intervenció de la policia.

La Selva marítima

La visita a la C-32 –i de com acaba de manera abrupta al terme de Tordera– no va ser l'única. Només de posar els peus a la Costa Brava, els urbanistes van anar fins a l'AP-7, l'N-II (i els seus trams ja desdoblats) i la C-63. Els van acompanyar estudiants que fan tasques de suport, personal de l'entitat organitzadora, Habitat Professionals Forum (HPF), representants de la Mesa Empresarial de Turisme, i la gerent en funcions de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan.

El mateix diumenge els experts en urbanisme van visitar l'aeroport de Girona, la ciutat de Girona i l'estació del tren d'alta velocitat (TAV), amb la qual hi ha enllaç directe amb París i Madrid. També hi va haver temps per visitar els municipis veïns de Blanes i Tossa de Mar, amb els quals Lloret forma una conurbació d'uns 90.000 habitants. La jornada es va completar amb una visita al municipi –jardins de Santa Clotilde, centre, Fenals i el Puig de Castellet, entre d'altres d'interès.

Establerts a l'hotel Guitart Monterrey, ahir els urbanistes es van reunir, de manera successiva, amb els integrants de la junta directiva de la Mesa Empresarial de Turisme, tècnics municipals dels àrees d'urbanisme, medi ambient i planejament urbanístic i regidors del ple. Aquests dies també atendran representants veïnals. Alguns dels arquitectes del seminari són: César Augusto, Peter Basin, Desirée Martínez i el coordinador, l'austríac Manfred Schrenk. Martínez és la presidenta de la Federació Internacional d'Arquitectes Paisatgistes (IFLA).

“Punt de vista diàfan”

El regidor de Promoció Econòmica i responsable municipal del pla operatiu de Lloret, Jordi Orobitg (ERC), considera que els arquitectes proposaran “millores per a Lloret i expressaran la seva visió; elevaran la perspectiva des d'un punt de vista diàfan i no contaminat”. Orobitg és alhora diputat al Parlament.

LA FRASE

Els arquitectes seran capaços de veure els pitjors defectes i les millors virtuts de la ciutat
Jordi Orobitg
edil de promoció i responsable municipal del pla operatiu

LA XIFRA

4
estudiants
d'urbanisme col·laboren en el seminari de Lloret, amb els dos que es van incorporar ahir.

Molist: “Els arquitectes pregunten molt”

El president de la Mesa Empresarial de Turisme de Lloret, Josep Maria Molist, va encapçalar els representants del sector turístic que van participar en la trobada amb els arquitectes del seminari.

Després de la reunió d'ahir al matí a l'hotel Guitart Monterrey, Molist va explicar que els arquitectes “només fan preguntes”. “De preguntar, pregunten molt. Però això és bo. Quan et pregunten has d'afinar, i això sempre és positiu.” A Molist, el director de la cadena Evenia, el van acompanyar, entre d'altres, Enric Dotras, president del Gremi d'Hostaleria; empresaris de locals d'oci nocturn, botiguers locals i transportistes. El seminari neix a proposta de la Mesa, va dir Molist.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia