Infraestructures

Primera rotonda a l'N-240 per millorar la seguretat viària

Les obres a la cruïlla de Margalef, entre Lleida i les Borges Blanques, duraran sis mesos i es construirà la segona rotonda aquest any

Les valoren positivament, però continuen reclamant el desdoblament de la via

El Ministeri de Foment va començar ahir les obres de construcció de la primera de les quatre rotondes compromeses pel govern espanyol a l'N-240, entre Lleida i les Borges Blanques. Els darrers cinc anys, en aquesta via de titularitat estatal, hi han perdut la vida una vintena de persones. El tram suporta el pas de milers de camions diàriament.

La cruïlla de Margalef (Torregrossa) és una de les més perilloses. La rotonda que ara s'hi construeix estarà acabada en un termini de sis mesos. La delegada a Lleida del govern espanyol, Imma Manso, assegura que ja hi ha pressupostats els diners per a les quatre rotondes, i la construcció de la segona podria començar abans de final d'aquest any. El projecte consisteix a convertir la cruïlla en una rotonda amb dos carrils i inclou l'abalisament, l'enllumenat, les barreres de seguretat i els vorals. També comporta l'ampliació a dos carrils de l'accés des de l'LV-7022, que es dirigeix a Puigverd de Lleida i a la carretera de Torregrossa. En aquest punt, els treballs ja han començat. Les obres no comportaran el tall del trànsit a l'N-240, que no té una via alternativa de la mateixa capacitat, amb l'excepció de l'autopista. Manso assegura que les molèsties seran “mínimes”, però que caldrà fer talls de circulació durant els quatre o cinc dies que duri la pavimentació de la rotonda.

Tot el projecte s'emmarca en una actuació per millorar la “seguretat viària” de l'N-240. Des del 2012, és una reivindicació de la plataforma d'alcaldes de la comarca i de les ciutadanes Ateneu Popular Garriguenc i Conca 22.

“La millor solució, la gratuïtat”

Els alcaldes van valorar ahir positivament la construcció de les rotondes, però reclamen la construcció de l'autovia com una solució “definitiva” a l'accidentalitat i la connectivitat entre Lleida i Tarragona. Enguany, Foment també ha pressupostat mig milió d'euros per a la redacció del projecte de desdoblament del mateix tram de l'N-240. Manso va afirmar ahir que el govern espanyol té una partida de 56 milions per a les obres, que començarien el 2018.

El 2021 s'acabarà la concessió d'Acesa sobre l'autopista AP-2, que en aquesta zona va paral·lela a l'N-240. L'Ateneu Popular i C-22 continuen reclamant “l'alliberament del peatge com la millor solució a l'alta sinistralitat” de l'N-240. Ahir van demanar la gratuïtat de pas per l'AP-2 per “evitar els problemes de circulació derivats de les obres”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona