L'empresariat vol la variant de les Preses desdoblada
Dotze entitats empresarials afirmen que no hi ha raons de pes que sustentin l'aposta per una via menys dimensionada
En un manifest conjunt alerten que l'inici de les obres és molt urgent
Una dotzena d'associacions empresarials gironines, sobretot de la Garrotxa, i d'Osona van presentar ahir un manifest en què reivindiquen que la futura variant de les Preses, que acaba l'eix de Bracons, es construeixi desdoblada i exigeixen celeritat en la seva construcció i en la de la variant d'Olot. Eren del Cercle Euram de la Garrotxa, Osona i Alt Empordà, de la Unió Intersectorial d'Empresaris de la Garrotxa, de Pimec, de l'Institut Ignasi Villalonga d'Economia i Empresa, de l'Associació d'Empresaris de la Vall d'en Bas, de la Cambra de Comerç de Girona, del Consell Empresarial d'Osona, de l'Associació Comerç Olot i de la Federació d'Associacions de Veïns d'Olot.
L'escenificació d'aquest front comú es va portar a terme poques setmanes després que els alcaldes dels municipis afectats pel traçat, Josep Maria Corominas (Olot), Lluís Amat (la Vall d'en Bas) i Pere Vila (les Preses), signessin un acord amb el secretari d'Infraestructures, Ricard Font, a peu de la travessera urbana de l'últim d'aquests municipis, en què apostaven per una variant d'un sol carril per sentit de circulació. El portaveu de totes aquestes entitats, Òscar Garcia, va voler deixar clar que no han trencat el consens, ja que cap dels alcaldes se'ls ha adreçat per demanar-los l'opinió. Garcia va alertar que una variant d'un un per un quedarà petita aviat i que ampliar-la comporta una despesa i una afectació territorial més grans.
El representant de la Cambra de Comerç de Girona, Josep Santandreu, va dir que hi ha dades objectives que avalen el desdoblament. Segons ell, l'ocupació de més sòl no és significativa, sobretot si es té en compte que amb les terres sobrants es poden crear 10 hectàrees de conreus de qualitat, i que les mitjanes de trànsit justifiquen que es faci una autovia. Tampoc no hi ha tanta contaminació per fums, ja que, en una carretera d'un sol carril per sentit, el trànsit va més lent i s'acumula, i això genera més pol·lució.
En concret, les entitats signants del manifest qualifiquen d'inqüestionable la urgència de la variant de les Preses i la d'Olot per l'increment exponencial del trànsit a Bracons tot i la restricció dels vehicles pesants; reivindiquen el desdoblament de la primera, que encara s'ha de projectar, tot recordant que no s'incrementa així l'efecte barrera, i finalment reclamen un túnel al sector de l'hostal del Sol per al tram que ara estudia Foment en la d'Olot.