Infraestructures

Indignació pel col·lapse que causa un camió a Olot

Aquest vehicle de transport especial va accedir al vial Sant Jordi en hora punta i sense comunicar-ho a la policia

Conductors, veïns i l'alcalde lamenten la situació i reclamen la variant

El conductor d'un camió de gran tonatge i de transport especial no va avisar ahir que volia circular pel vial Sant Jordi d'Olot i va causar un important problema de trànsit. El pas del vehicle va coincidir amb una de les hores punta quant a circulació en aquest vial –que fa les funcions de variant–, poc després de la una del migdia. El cap de la policia local, Ignasi López, va explicar que els responsables d'aquest tipus de transports han d'avisar la policia de cada municipi per on passen. En cada cas se'ls autoritza l'itinerari més adient i sobretot se'ls escorta per fer més fluid el trànsit i per agilitzar el seu pas pel municipi en qüestió. El camió transportava una peça de grans dimensions fabricada a Holanda per a la depuradora d'aigües residuals de l'escorxador i el camió provenia d'Irun. Se l'esperava demà. Ara la policia estudia si els fets són constitutius d'una infracció.

Diversos conductors atrapats a la cua, que en alguns moments va ocupar quasi tot el vial sencer, van queixar-se en directe al programa Fil directe de Ràdio Olot on participava l'alcalde, Josep Maria Corominas. Aquest va tornar a reclamar amb vehemència la construcció de la variant nord i va recordar que els problemes de trànsit que té Olot són pel trànsit intern i pel dels municipis veïns. Va anunciar que aviat tornarà a Madrid a reclamar a Foment que faci públic el traçat del tram que li correspon, perquè l'altre, el de la Generalitat, està pendent de trobar finançament. Corominas va tornar a fer una crida a la unitat per fer pressió perquè s'iniciïn una vegades per totes les obres. En aquest sentit, va demanar generositat a tots els implicats i va recordar que, per a la variant de les Preses, a ell li hauria agradat el doble carril, però que va consensuar amb els altres alcaldes un carril sol precisament per desencallar el projecte i per apostar per la unitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia