Les administracions ofereixen 14 milions a Ryanair perquè mantingui la base a Reus

A més del mig milió extra anual anunciat pel govern fins al 2013, el territori hi aportaria 250.000 euros més

El secre­tari per a Mobi­li­tat del govern, Manel Nadal, anun­ci­ava en aca­bar la reunió del comitè de rutes de dilluns –entre repre­sen­tants de la Gene­ra­li­tat, la Dipu­tació, les cam­bres i els ajun­ta­ments de Reus i Tar­ra­gona– que el govern aug­men­ta­ria de mig milió anual –fins als 2,25– la seva apor­tació a l'aero­port fins al 2013. També va avançar que els ens ter­ri­to­ri­als hau­rien de fer un «esforç suple­men­tari», que fonts pro­pe­res a la reunió xifra­ven ahir en 250.000 euros més, els quals cal­dria afe­gir al milió que ja hi apor­ten ara. En total, 3,5 mili­ons durant qua­tre anys a canvi que Rya­nair man­tin­gui la base ope­ra­tiva que va obrir al Camp arran del con­veni del 2008, amb el mínim de 93 rutes en període esti­val que es va pac­tar lla­vors. Una xifra que l'any pas­sat va superar amb escreix, però que enguany podria asso­lir ben just, si és que hi arriba.

Pèrdues de 4,5 mili­ons

La pro­posta s'ha enviat ara a l'empresa, que d'entrada podria estar dema­nant, segons les matei­xes fonts, uns 4,5 mili­ons l'any, en què cal­cula les seves pèrdues a Reus. «Rya­nair demana molt, i la veri­tat és que té força per fer-ho», adme­ten aques­tes fonts. La Gene­ra­li­tat –a través de l'ens autònom Aero­ports Públics de Cata­lu­nya– i la Dipu­tació –a través del Patro­nat de Turisme– seran ara els únics inter­lo­cu­tors amb la com­pa­nyia, tot i que ahir cap de les parts no va con­fir­mar els ter­mes de la nego­ci­ació. En tot cas, l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, ja havia reco­ne­gut dilluns que la con­tinuïtat de Rya­nair «al final és una qüestió econòmica, que també té límits legals i pres­su­pos­ta­ris». Pel que fa a les apor­ta­ci­ons màximes de l'admi­nis­tració, és clar.

Entre­tant, des de la Cam­bra de Reus es limi­ta­ven a apun­tar ahir: «La nos­tra pri­o­ri­tat és poten­ciar l'aero­port, i en aquest sen­tit l'acord amb Rya­nair és estratègic.» «Per això segui­rem tre­ba­llant en aquesta línia», con­cloïen. En ter­mes sem­blants s'expres­sava el pre­si­dent de la Cam­bra de Tar­ra­gona, Albert Abelló, que dema­nava a la Gene­ra­li­tat «que es posi les piles», i lamen­tava: «Ha inver­tit molts mili­ons a Lleida en una gran cam­pa­nya de pro­moció, i sem­bla que la resta som plats de segona». Abelló, així, evita «tirar pedres» a Alguaire, però recor­dava al govern que Reus «té més d'un milió i mig de pas­sat­gers, men­tre allà les pre­vi­si­ons par­len de mig milió com a molt».

Donen per fet que a l'estiu ja operarà al Prat

Diverses fonts han donat gairebé per fet aquests dies que Ryanair operarà des de l'aeroport del Prat, i fins i tot hi posen data: «Abans del juny.» La companyia hi podria obrir diversos vols a l'Estat, a més del pont aeri amb què s'havia especulat, fet que podria perjudicar les rutes des de Reus. «A Catalunya hi ha quatre aeroports i al cap i a la fi no hi ha tantes companyies –temen–, així que si Ryanair opera a Barcelona anirà en detriment dels altres.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.