Infraestructures i serveis

Port Empuriabrava continuarà cobrant quotes a la marina

La concessionària, avalada per Generalitat, ratifica que la seva actuació és legal i que la recent sentència del TSJC que anul·la el pressupost de Port Empuriabrava no té cap efecte pràctic

“Les quotes de manteniment cobrades fins ara als usuaris, d’acord amb el pressupost de manteniment, són absolutament legals, de la mateixa manera que ho són i seran les que s’estan cobrant i es cobraran”, diu Joaquim Cruset, en nom i representació de Port Empuriabrava SA. Amb aquesta contundència la concessionària respon a l’anunci de victòria de l’Associació de Propietaris d’Empuriabrava (APE), que el mes passat s’alegrava d’una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i avançava que s’obria la porta per poder reclamar “la devolució de tots els imports pagats indegudament” pels propietaris d’amarradors els últims anys, i que la concessionària hauria de retirar totes les demandes interposades contra els usuaris que no pagaven la quota.

Port Empuriabrava assegura que la sentència en qüestió no tindrà cap efecte pràctic envers la marina, ni ara ni en el supòsit que esdevingui ferma (encara es pot recórrer), i que per tant res no ha canviat ni canviarà per aquesta sentència.

L’origen del debat és que el TSJC va anul·lar la resolució de la Generalitat que validava el pressupost de manteniment de la marina, el document en el qual es basa Port Empuriabrava per reclamar quotes als propietaris d’amarradors. Però el TSJC ho va fer per una qüestió de forma (el càrrec que ho va firmar no era el que tocava). Independentment de la rectificació d’aquest error formal, tant la Generalitat com Port Empuriabrava ratifiquen ara que el pressupost en qüestió ja era plenament vàlid (per silenci administratiu) abans d’aquest acte i que ho continua sent.

Amb aquests arguments, Port Empuriabrava conclou que tots els usuaris de la marina d’Empuriabrava continuen tenint la mateixa obligació de contribuir al manteniment de la marina i que han de continuar pagant el que els correspongui.

Pugna per cobrar quotes

Per deixar-ho més clar, la concessionària dona tres exemples de sentències del TSJC que li donen la raó contra alguns usuaris als quals s’havia bloquejat l’amarrador perquè no pagaven la quota i que ho havien portat al Tribunal. “Lamenten que algunes associacions d’usuaris continuïn desinformant els seus membres, animant-los a mantenir llargs i costosos judicis que no porten enlloc”, conclou Cruset en un comunicat.

La pugna entre Port Empuriabrava i els propietaris d’amarradors que li neguen legitimitat per cobrar quotes fa anys que dura. La marina d’Empuriabrava es va crear fa 50 anys però la creació d’una comunitat de propietaris i el concepte de pagar quotes de manteniment només tenen uns deu anys.

A la marina d’Empuriabrava hi ha en total una xarxa de 23 quilòmetres de canals navegables, al llarg dels quals hi ha 4.700 amarradors i menys del 60% dels propietaris paguen la quota en concepte de manteniment i vigilància dels canals que els reclama la concessionària.

LA XIFRA

60
per cent
només dels propietaris d’amarradors a Empuriabrava paguen quota de manteniment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia