Altafulla ondulada

El municipi ja té catorze ressalts en poc més d'un quilòmetre de carretera tot i que fa un any volia reduir-los. Mentre sorgeixen veus discordants dins l'executiu, els veïns es divideixen entre els que els aplaudeixen i els que se'n queixen

Travessar en cotxe el quilòmetre i escaig que recorre l'antiga N-340 per dins d'Altafulla s'ha convertit en tot un exercici de paciència i joc de pedals pels conductors. Des d'aquest hivern, ja són catorze els ressalts instal·lats per l'Ajuntament a l'ara anomenada avinguda Marquès de Tamarit per tal de desincentivar els conductors de pas, i aconseguir també reduir la velocitat. Tot i la bondat de l'objectiu, no tothom veu amb bons ulls aquests obstacles que, en principi, també haurien de servir per facilitar la mobilitat dels vianants.

Tres ressalts més

L'espurna ha saltat aquestes darreres setmanes amb la recent decisió de la regidoria de Via Pública de construir tres ressalts més, en aquest cas a l'entrada del municipi des de Torredembarra. Una decisió que ha xocat a més d'un, perquè, ara fa just un any, el govern pressupostava prop de 50.000 euros per rebaixar els onze restants, i fins i tot no descartava eliminar-ne algun. «Que ara haguem instal·lat aquests tres ressalts no significa que no creguem que són excessius la gran quantitat que, a l'entrada des de Tarragona, es concentren en pocs metres», va defensar l'edil de Serveis, Josep Maria Pérez, en referència a la part de millora de la via executada pel govern anterior.

Els obstacles instal·lats ara, reclamats segons Pérez pels veïns, sorprenen també perquè estan en una zona on, de fet, no hi ha voreres que el pas de vianants pugui connectar, malgrat que el regidor recorda que és una zona «de pas habitual, especialment a l'estiu per anar del poble a la platja». Les voreres, de fet, sí que estan previstes en una tercera fase de remodelació de l'avinguda, ara aparcada pel rigor de la crisi. Pel mateix motiu, el govern també va rebutjar l'alternativa de l'ús de semàfors, que segons Pérez tenien un cost excessiu.

Queixes de PAU

Paral·lelament, s'ha executat també la tan anunciada rebaixa dels ressalts, que finalment només ha suposat matisar el pendent dels tres primers que es troben els conductors que vénen des de Tarragona.

Tot i aquesta compensació, l'actuació de la regidoria no ha caigut gaire bé entre les files d'un dels socis del govern altafullenc, PAU (representada pel regidor de Cultura i Esports, Fonxo Blanc), que fa poques setmanes va difondre pel municipi un butlletí on criticava durament la gestió de Pérez i l'acusava de «deslleialtat», tot i que el regidor de via pública ho considera «diferències normals dins d'un govern de coalició».

Divisió al carrer

La divisió en el govern és, de fet, reflex de la que hi ha també al carrer. Al bar Ballesté, un dels dos que hi ha al peu de la polèmica avinguda, els clients es dividien ahir al migdia en dos bàndols. «Això és una vergonya», condemnava un altafullenc que preferia guardar l'anonimat, mentre que el seu company de barra, Joan Lluís Punsola, defensava que els ressalts «encara haurien de ser més alts». Per aquest darrer veí, que durant 50 anys ha regentat una pastisseria a la mateixa avinguda, els ressalts han reduït el soroll i la brutícia amb què havien conviscut durant dècades, fins i tot després de la inauguració de la variant de l'N-340.

A la taverna Ca Carlets, en canvi, el seu propietari, Salvador Molins, considerava l'ondulació de l'avinguda una «aberració», tot i que comentava que els veïns ho viuen amb «resignació». Per Molins, els ressalts no han facilitat la mobilitat dels vianants. «Déu t'empari si vols creuar un pas de vianants en aquesta avinguda!», afegia.

Un col·lectiu que també els pateix és el dels autobusos de línia que creuen diàriament el municipi. «Estan desesperats», comentava una usuària des d'una de les parades a l'antiga nacional. Els serveis d'emergència també havien fet arribar queixes a l'Ajuntament, tot i que segons Pérez els tres nous ressalts no n'han generat encara cap de nova.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona