Amplien la línia de bus urbà entre els dos Arenys i Sant Iscle afegint-hi parades en equipaments bàsics

L'actuació suposa la posada en marxa de vuit parades noves a Arenys de Mar

L'ampliació de la línia existent entre els tres pobles és la resposta donada des de PTOP a l'Ajuntament d'Arenys de Mar de la seva demanda d'una línia pròpia de bus urbà. De fet, són els ciutadans d'aquest municipi els que obtenen els millors resultats amb la posada en marxa de vuit parades noves a la zona de ponent i en llocs estratègics com poden ser el CAP, el cementiri, l'IES Els Tres Turons o la zona industrial. Tot i això, encara quedarà per resoldre el transport de viatgers per carretera a l'altre costat d'Arenys de Mar, on la zona del Pla dels Frares, amb una orografia difícil, dificulta l'accés de la gent a peu. En la presentació de la línia de bus ampliada –que continuarà gestionant l'empresa local Martín Colomer SL– hi van ser presents els alcaldes Ramon Vinyes (PSC) i Carles Mora (Arenys de Munt 2000) i el regidor de Governació de Sant Iscle, David València.

El director general del Transport Terrestre, Manel Villalante, va ser l'encarregat de recordar que la iniciativa s'emmarca en la filosofia de la Generalitat descrita en el pla de transport de viatgers 2008-2012 de dotar el país d'un transport públic per carretera «amb una imatge comuna i amb una tarifa comuna». Villalante va desvelar que amb la nova aposta, es preveu un increment d'entre el 20% i el 30% dels 279.000 viatgers que agafen anualment la línia. El representant de PTOP va recordar que s'ha posat especial interès a coordinar els horaris del bus amb els de Renfe «per tal de facilitar l'intercanvi modal entre els dos transports». La iniciativa costarà aquest any 177.712 euros, dels quals els tres pobles n'assumiran un 57% i la Generalitat, un 43%.

Previsió de descomptes

L'alcalde d'Arenys de Mar, Ramon Vinyes, va avançar que des del consistori s'està estudiant la possibilitat d'aplicar una tarifa reduïda a determinats col·lectius, com ara el de la gent gran. «Volem analitzar primer com funciona el sistema i determinar quines són les millors decisions a prendre», va dir. El seu homòleg d'Arenys de Munt, Carme Mora, va recordar que fa temps que al poble els majors de 65 anys tenen una targeta d'accés al bus gratuïta, igual que les persones amb minusvalidesa. Pel que fa a les parades, de moment encara no s'han senyalitzat correctament a l'espera del material, i també estaran pendents de la idoneïtat del lloc escollit. «Ens adaptarem a la demanda dels usuaris i si hem de canviar un lloc ho farem sense problemes», van confirmar els alcaldes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona