Des d'ahir ja s'agafa l'R14, l'R15 o l'R16 per anar de Tarragona a Barcelona
L'adjudicació d'un nom a cada línia és el fet més visible del canvi de mans, que també es pot notar ja en la millora de la informació i dels avisos a l'usuari
Els passatgers que ahir van agafar un tren regional van poder comprovar ja el primer efecte pràctic del traspàs a la Generalitat: una nova denominació per a cadascuna de les línies existents. Seguint la correlació de la nomenclatura que té la xarxa de regionals de Barcelona –que fa que la línia entre Sant Vicenç de Calders i la capital catalana sigui l'R2 sud, o la que l'enllaça amb Vilafranca del Penedès sigui l'R4–, a partir d'ara el trajecte entre Tarragona i Barcelona es fa per l'R14 (que es dibuixa sobre un fons lila com a tret distintiu, i que és la línia entre Barcelona i Lleida que passa per Tarragona i Reus), l'R15 (sobre fons gris, que és la línia entre Barcelona i Riba-roja que passa per les dues grans ciutats del Camp) o l'R16 (sobre fons grana, que és la línia que comunica Barcelona amb Tortosa o Ulldecona). La línia que passa per Valls, per on també es pot fer el trajecte entre Barcelona i Lleida, és l'R13 (sobre fons rosa). A banda, la línia de Manresa ja és l'R12, i la de Girona i Portbou, l'R11.
Millores en la informació
Tota la informació sobre horaris, tarifes, descomptes, reserves i activitats de lleure relacionades amb aquestes línies, a més de l'estat actualitzat del servei i la comunicació d'afectacions programades, es pot consultar ja des de dijous passat al web que el govern tenia per a les rodalies, www.rodaliesdecatalunya.cat, que ara s'ha ampliat. També es pot trucar ja al telèfon d'atenció al client 902 41 00 41, que s'atén igualment des del centre de gestió obert el març passat al barri del Clot de Barcelona. Com ja passa amb les rodalies, el web inclou també un mapa interactiu amb totes les línies, a més d'un formulari per enviar consultes, suggeriments o queixes. A més, a principi del 2011 ja donarà l'opció als usuaris d'inscriure's per rebre un missatge de text al mòbil en cas de qualsevol incidència en els regionals.
Totes aquestes millores ja estaven fixades també en el pla del transport públic de viatgers de Catalunya, que recollia la necessitat de potenciar la informació estàtica convencional, però també de centralitzar i unificar la informació als usuaris amb dades en temps real, l'ús de sistemes acústics, avisos SMS, internet i pantalles digitals a les estacions i a l'interior dels trens.