Una fallada a la C2 i regionals esguerra el retorn de rodalies al centre de Barcelona

Els danys en tres punts de la catenària de la línia de Girona causen retards superiors a dues hores

Durant la primera quinzena d'agost, les estacions de rodalies de Plaça Catalunya i Arc de Triomf no han tingut servei de trens perquè l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha instal·lat als túnels la nova catenària rígida, que farà augmentar la fiabilitat del trànsit ferroviari i, en el futur, permetrà augmentar les freqüències en els serveis. Uns 800.000 passatgers han hagut de fer transbords diaris amb altres línies de rodalies i metro per accedir al centre de Barcelona o per travessar la ciutat i continuar cap a les línies en direcció Barcelona i Girona. Cada dia, uns 23.000 ho han hagut de fer a Clot-Aragó, uns 27.000 a Sant Andreu Arenal i uns 15.000 a Sants. Però, ahir, les línies C3, C4 i C7 recuperaven la normalitat de pas pels túnels i només la línia C1 nord manté els transbordaments a l'estació de Clot-Aragó perquè la nova catenària al túnel entre Arc de Triomf i Clot-Aragó no estarà instal·lada fins dilluns vinent. El director de rodalies, Miquel Àngel Remacha, conclou que el dispositiu alternatiu ha funcionat en el 99% dels serveis tenint en compte que uns 7.000 trens han hagut de girar cua durant aquests quinze dies a les estacions de Clot, Sants i Sant Andreu Arenal. Per atendre els clients de la C1, encara limitada, Renfe ja només preveia ahir mantenir una quarantena d'informadors. Però el retorn a la normalitat es frustrava a dos quarts de dues del migdia en detectar-se danys a la catenària en tres punts de la línia de Girona, als trams entre Sant Andreu Comtal i Montcada, Granollers i Montmeló i Girona i Caldes de Malavella. Els danys afectaven la catenària en una de les dues vies i es va haver de restringir tota la circulació a una de sola. La C2 nord va ser la línia afectada de rodalies i va obligar a Renfe a posar en servei un tren llançadora entre l'aeroport de Barcelona i Sant Andreu Comtal. Els viatgers de la resta de destinacions havien de fer transbordament a Montcada i Reixac per connectar amb l'estació de Montcada i Reixac/Manresa de la línia C4 per continuar el viatge. L'objectiu d'aquesta reorganització era permetre circular per la via única en servei els trens regionals entre Barcelona, Girona i Portbou que, a partir de dos quarts de tres de la tarda, van començar a funcionar amb retards mitjans de trenta minuts segons la companyia Renfe i Adif, però de més de dues hores segons el testimoni de passatgers. Una de les hipòtesis de l'incident és que un pantògraf danyat d'un dels trens de la línia hauria pogut malmetre la catenària en els tres punts afectats. Des d'Adif s'admetia que els danys detectats afectaven la catenària però no apuntaven el motiu perquè s'havia obert una investigació. Per tal de reparar la catenària en aquests tres punts, Adif va desplaçar tres vagonetes d'electrificació i vint-i-cinc tècnics per tal de reparar els danys i recuperar el servei al més aviat possible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.