infraestructures
El TAV ha evitat l'emissió de més de divuit mil tones de CO2 a la demarcació
El responsable de l'alta velocitat a Catalunya assegura que, amb el TAV i l'Avant a les comarques de Girona, la gent deixa el cotxe i aposta pel tren
L'entrada en servei de l'alta velocitat a les comarques de Girona ha suposat que s'hagin deixat d'emetre divuit mil tones de CO2 a l'atmosfera. Aquesta reducció de les emissions s'explica pel fet que molts usuaris que utilitzaven el seu vehicle per desplaçar-se a Barcelona des de Girona o Figueres han optat per l'alta velocitat.
Segons el responsable del TAV a Catalunya, Fèlix Martín, que ahir va fer una conferència a l'Espai Armengol de Vilajuïga, els 320.500 usuaris que han utilitzat el TAV en l'últim any equivaldrien a 2.100 avions i 60.000 autobusos; en el cas de l'Avant, el milió de passatgers que n'han fet ús han estalviat 260.000 desplaçaments en cotxe. Amb aquestes xifres a la mà, Martín assegura que un dels grans reptes que ha aconseguit l'alta velocitat a la demarcació és que la gent que es desplaça des de Girona o Figueres fins a Barcelona “aposti pel tren i deixi el cotxe a casa”.
Pel responsable del TAV, es tracta d'un “èxit rotund” perquè “pràcticament el cent per cent” dels usuaris que utilitzen l'alta velocitat per anar a la capital catalana “vénen del vehicle particular”.
En aquest sentit, Martín recorda que el nombre d'usuaris que utilitzaven el tren convencional i s'han passat al TAV ha estat mínim. També hi afegeix que el canvi ha significat més comoditat i seguretat per als usuaris, i alhora una reducció dels problemes de trànsit als accessos de Barcelona.
LA FRASE
LA XIFRA
Incidència en el turisme
En el cas del servei Avant, el gruix de viatgers són els que l'utilitzen per anar a treballar o estudiar; en canvi, pel que fa al TAV, hi té una important incidència el turisme, perquè un 30% dels seus usuaris l'agafen en temps d'oci. En aquest sentit, Fèlix Martín explica que un dels objectius és potenciar aquest aspecte “en col·laboració amb el territori”. La col·laboració s'hauria de traduir en un increment dels paquets turístics comercialitzats per Renfe, per oferir als clients el bitllet de tren i una oferta de serveis com ara hotels, museus i transports complementaris.