Serveis

A Olot, demanen el doble de busos a Girona i Barcelona

L'Ajuntament al·lega al pla de transport públic de Catalunya que ho necessita perquè no té tren

També reclama millores a l'estació d'autobusos de la ciutat i panells informatius a les parades

Olot és l'única capital de comarca del país d'unes certes dimensions quant a nombre de veïns que no té estació de ferrocarril i precisament aquesta singularitat és la que vol fer valer l'Ajuntament per reclamar a la Generalitat que dobli el nombre de viatges diaris del transport públic per carretera amb Girona i Barcelona. Aquest servei, l'ofereix l'empresa Teisa. Això, ho reclama al paquet d'al·legacions que ha presentat al pla del transport públic de Catalunya 2015-2020, juntament amb la petició que s'activi la integració tarifària. En aquest últim cas, ho fa pensant en la recent posada en marxa del nou hospital d'Olot, que queda als afores de la ciutat.

El regidor de Mobilitat, Josep Gelis, ha deixat clar que la petició de l'increment de freqüències no és pas fruit de la demanda, sinó que respon a la voluntat de crear demanda. “No volem que la limitació de viatges sigui una excusa per no utilitzar el transport públic”, ha indicat.

En el cas de la línia que uneix Olot i Barcelona per Vic, l'Ajuntament reclama vuit viatges directes els feiners i vuit més amb parada a Vic. I, el cap de setmana, que es passi dels dos als quatre. Per a la de Girona, reclama 24 viatges diaris.

I, finalment, fa front comú amb els ajuntaments de la vall de Camprodon per doblar els dos viatges diaris entre Olot i Camprodon.

El regidor de Mobilitat ha informat que també reclamen millores a l'estació d'autobusos d'Olot, que és relativament nova, i la instal·lació de pantalles informatives a les principals parades de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia