Una nova línia aèria de baix cost, Jet2.com, s'implanta a Reus amb un vol a Manchester

La companyia anglesa farà el trajecte dos cops per setmana a partir del maig i no descarta altres destinacions

Els vols, de dues hores i mitja de durada, sortiran de Reus tots els dimarts i dissabtes a les 10.55 h, i de Manchester, a les 6.50 h. Els bitllets ja estan disponibles des de dimarts passat, a uns preus que oscil·laran «entre els 30 i els 69 euros per trajecte, taxes incloses», explica Rebasti –tot i que la tornada pot tenir un altre preu–, que n'assegura la continuïtat com a mínim durant l'estiu del 2010. «No se sap encara, però si tot va bé també el mantindríem a l'hivern», confia.

I és que la companyia, que ja vola actualment a aeroports com ara els de Barcelona, Palma o Alacant, veu com una opció «molt interessant» oferir trajectes «entre Anglaterra i la Costa Daurada»; una destinació a l'alça en aquell país. «Ara ens nodrim, sobretot, del trànsit d'anglesos que vénen de vacances, però també volem oferir la possibilitat que els catalans coneguin Manchester», explica la responsable de Jet2.com, que ja avança: «Si funciona, ens plantejarem en el futur altres rutes des de Reus, ja que ara no tenim gaire pressupost i volem anar amb molt de compte per la crisi.» De fet, des de l'empresa es creu que «les condicions comercials continuaran sent desafiadores almenys durant els propers 18 mesos», per la qual cosa es preveu un any de «creixement molt limitat», en què hi haurà la intenció d'«estalviar i assegurar» els resultats.

A mig camí del baix cost

Tot i que al web s'anuncien com una aerolínia de preus baixos, Rebasti matisa que són «diferents» a Ryanair: «Estem a mig camí del low cost, amb bones tarifes però també alguns serveis de les aerolínies tradicionals.» Jet2.com, per exemple, assigna els seients en el moment de la facturació –que, això sí, es fa per internet–, fa reserves per a grups –a partir de deu persones els preus es poden negociar directament amb la companyia– i treballa amb el sistema Galileu de reserves, propi de les agències de viatges. A més, treballa amb les oficines de turisme dels punts de destinació per promocionar-se.

La companyia cobra un extra per les maletes: almenys 8 euros de si són d'entre 22 i 25 quilos (si pesen menys depèn del destí, i les més grosses no es permeten). Igual que Ryanair, l'equipatge de mà pot pesar com a màxim deu quilos.

43 rutes amb l'Estat

La companyia, nascuda a Leeds l'octubre del 2002, té un vol diari des d'aquesta ciutat fins al Prat des del 2003. En total gestiona desenes de rutes als més de 50 aeroports on ja arriba d'Europa, 43 dels quals entre Gran Bretanya (el seu principal camp d'operacions, on té les seves 7 bases) i l'Estat, el seu segon principal mercat, on ja opera en 11 aeroports. A més de la de Reus, el maig llençarà més rutes entre les Canàries i el centre i nord d'Anglaterra. La companyia és subsidiària del grup Dart PLC, amb més de 30 anys al món de l'aviació comercial, en què treballen unes 2.200 persones, de les quals més de 1.300 a Jet2.com. En l'últim any fiscal, la companyia ha obtingut un benefici de 31,7 milions d'euros, que atribueixen a la reducció en la capacitat dels vols per satisfer la demanda del mercat.

Es queden a Reus 2 de cada 3 viatgers

Un 63% dels viatgers que arriben a l'aeroport de Reus, gairebé dos de cada tres, s'allotgen després a la Costa Daurada. Un 17% se'n va cap a altres destinacions –sobretot a Barcelona–, mentre el 20% restant és gent del territori que torna de viatge. Si es té en compte que només Ryanair –la principal aerolínia– va transportar 841.835 persones entre el gener i l'agost, un 111% més que en el mateix període del 2008, això vol dir que més de mig milió de turistes que van arribar a l'aeroport reusenc han pernoctat durant aquest temps en hotels tarragonins. Les dades les ha fet públiques el Patronat de Turisme de la Diputació, després de participar, el 30 de setembre passat, en el III Congrés Internacional de Companyies de Baix Cost. Allà es va constatar la tendència creixent que viu el sector, pel qual l'ens continuarà apostant, en equilibri amb els vols xàrter. Els fabricants d'aeronaus, de fet, calculen que fins al 2028 hauran de construir uns 29.000 aparells nous, la majoria a demanda de les aerolínies de baix cost, que previsiblement entraran en processos de fusió a partir d'ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.