Serveis

Calella reclama ara rebuts d'aigua de finals del 2013 que no sap si s'han cobrat

L'anterior empresa gestora no va assegurar el pagament de justificants no domiciliats

L'Ajuntament garanteix que no es tallarà el servei a cap abonat

El traspàs de l'antiga empresa gestora del servei d'aigua de Calella Aqualia a la nova adjudicatària de capital mixt Gestaigua no està sent tan plàcid com caldria. Segons ha avançat aquesta setmana Ràdio Calella, l'empresa ha començat ara a reclamar per carta a alguns ciutadans rebuts corresponents al tercer i quart trimestres del 2013, coincidint amb el darrer període de gestió d'Aquàlia. El tinent d'alcaldia de Serveis Públics, Albert Torrent (CiU), concreta que les reclamacions corresponen a rebuts no domiciliats –d'imports no superiors als 100 euros– i dels quals no s'ha localitzat el comprovant de pagament. “Aqualia no va garantir el cobrament d'aquests rebuts que no passaven pel banc i ara des de Gestvia s'intenta posar ordre a la situació”, precisa, i hi afegeix que es demana als ciutadans afectats que acreditin el pagament d'aquests rebuts amb el comprovant corresponent. “Ja ens han vingut a veure una vintena de veïns que han demostrat que havien pagat en el seu moment”, apunta. El regidor reconeix que reclamar ara rebuts de fa prop de tres anys “és insòlit i incòmode per a l'usuari”, però defensa la necessitat de “posar ordre” en el servei. Es dóna el cas, a més, que Aquàlia va deixar una partida de 18.000 euros provinents del cobrament de rebuts però sense justificar-ne l'origen concret. “S'està intentant fer quadrar els rebuts amb les quantitats que apareixen en els llistats i on no consta el nom concret de l'abonat”, es lamenta.

Albert Torrent precisa que “s'ha donat l'ordre a Gestaigua que no es talli el subministrament a cap abonat que consti com que no ha pagat algun d'aquests rebuts”. “La nostra responsabilitat com a administració pública és trobar la solució més adient en cada cas”, assenyala. Gestaigua es va posar en marxa el gener del 2014. L'Ajuntament té el 51% de les participacions i Sorea, el 49%.

LA FRASE

Aqualia no va garantir el cobrament de rebuts que no passaven pel banc i ara s'hi vol posar ordre
Albert Torrent (CiU)
TINENT D'ALCALDE DE SERVEIS PÚBLICS DE CALELLA

Assumir el deute pendent de 300.000 euros

El canvi d'empresa de gestió del servei d'aigua va comportar, segons detalla Albert Torrent, que Gestaigua assumís el deute pendent històric de 300.000 euros. Amb l'objectiu de garantir l'estabilitat pressupostària de l'empresa mixta, el gener d'aquest any el govern va aprovar per ple l'increment d'un 6,2% del rebut de l'aigua –uns dos euros de mitjana–, que suposa un increment d'uns 190.000 euros addicionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]