Infraestructures i serveis

mobilitat

Més trens per l'augment de viatgers dels FGC a Terrassa

Des d'ahir s'ha incrementat la freqüència en l'hora punta del matí amb dos combois que sortiran de la nova estació Terrassa Nacions Unides

Recullen gairebé 10.000 firmes pel canvi de tarifes

Terrassa té des d'ahir dos combois més dels FGC en hores punta per cobrir la demanda d'usuaris, que ha anat en augment des que es van posar en marxa les tres noves estacions el mes de juliol de l'any passat. Aquesta era una reivindicació que des del consistori havien fet arribar tant a la direcció dels FGC com al Departament de Territori i Sostenibilitat, i per a la qual el govern s'havia compromès a estudiar alguna solució per ajustar més les freqüències, malgrat les dificultats tècniques de la infraestructura, que passa a tenir una sola via per cobrir el trajecte al Vallès a l'altura de l'estació de Provença.

Divendres, i coincidint amb el bateig d'un nou comboi amb el nom de l'arquitecte terrassenc Lluís Muncunill, el conseller Josep Rull va anunciar que entrarien en funcionament aquests dos nous trens, que surten de l'estació de Terrassa Nacions Unides a les 7.56 h i a les 8.04 h, en comptes de fer-ho des de Rubí com fins ara. Això permetrà “una descongestió del sistema ferroviari en moments de màxima afluència”, ja que s'augmenta la capacitat de transport en mil persones més. Els dos trens s'aturen a totes les estacions, excepte a les Planes, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular.

I és que, amb l'entrada en funcionament de l'ampliació de la línia i les tres estacions noves a Terrassa, la demanda de viatgers ha crescut un 42,2%, cosa que suposa fins a 828.727 usuaris més. El mateix Rull va admetre que les xifres havien superat les previsions inicials més optimistes de passatgers. En tota la línia del conegut com a metro del Vallès, el nombre de viatgers s'ha incrementat un 5,8%.

D'altra banda, el consistori de Rubí també va aprofitar per demanar a Rull la construcció d'una segona estació dels FGC a la Llana, al·legant que el municipi ja ha arribat als 75.000 habitants. “Som l'única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d'una estació “, va explicar la regidora de Serveis Territorials, Maria Mas.

LA XIFRA

42,2
per cent
més de viatgers ha tingut la línia de Terrassa des que es van estrenar les tres noves estacions a l'estiu.

Firmes pel canvi de zona tarifària

La terrassenca Clàudia Ramos estava ahir a punt d'aconseguir 10.000 firmes a través de la plataforma Change.org per demanar a l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) –també les entregarà a FGC i Renfe– que solucioni un dels greuges històrics esgrimits des del municipi: que no estigui inclòs en la zona 3 de l'estructura tarifària i, com passa en el cas del municipi veí de Sabadell, sigui inclòs en la segona corona tarifària, la qual cosa representaria una rebaixa substancial en el preu dels bitllets. Com recull en l'exposició de motius, els terrassencs reivindiquen des del 2001, quan es va aplicar el sistema d'integració tarifària implantant un mapa de corones concèntriques que seguia l'esquema de Renfe, tenir el mateix tracte que poblacions que estan a la mateixa distància de Barcelona. S'han fet reivindicacions formals des de l'Ajuntament sense èxit, malgrat compromisos de modificar el greuge. El govern assegura que amb el desplegament de la T-Mobilitat a final del 2016 desapareixeran les zonificacions i s'acabaran les diferències.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.