Urbanisme

ENRIC VILAREGUT

PRIMER TINENT D’ALCALDE I REGIDOR DE SERVEIS TERRITORIALS DE MANLLEU

“Estem a la meitat del sòl de creixement de l’anterior POUM”

Entre finals de febrer i principis de març, després de molts anuncis, es començarà a eixamplar el transitat pont de Can Molas de Manlleu, ciutat immersa en un nou planejament

Aquest any veurem començar les obres del pont de Can Molas?
Sí, l’empresa ja ha començat a treballar i està tractant amb les diferents companyies que tenen serveis que passen pel pont: Aigües Vic, Sorea, Telefónica... La restricció al trànsit començarà l’última setmana de febrer o la primera de març.
Per tant, per tenir-lo acabat ens n’anem a final d’any.
Esperem que sigui abans, que a la tardor ja s’hi pugui passar, tot i que els acabats segurament no estaran fins a final d’any.
Li fa una mica de mandra, a l’Ajuntament, que comenci l’obra, preveient problemes de circulació, queixes de veïns...?
No, tenim ganes que comencin i que s’acabin. Hi estarem molt a sobre i serem insistents.
Un cop eixamplat el pont, és possible que hi passin més camions que ara?
No, n’hi passaran molts menys. La Diputació per a aquest mateix any té previst fer també les obres de la Miranda, que consistiran a eixamplar la carretera perquè hi puguin passar els tràilers. La previsió és que, quan aquestes obres estiguin acabades, prohibirem l’accés de camions pel pont de Can Molas.
Els veïns de Vista Alegre volien una passera i la tindran.
Mentre durin les obres, aquests veïns podran passar sempre pel pont de Can Molas a peu o amb bicicleta. Buscant hem trobat una solució possible, que és fer una passera sobre el Ter que beneficiï els veïns de Vista Alegre però que quedarà permanent i que servirà per creuar el riu des de l’Embarcador fins a la Devesa. Tan bon punt tinguem l’informe de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que pensem que serà favorable, anirem a licitar-la per la via d’urgència. Tenim partida, tenim el projecte aprovat i mirarem de fer-ho en el mínim termini possible.
Una passera sense baranes, no és un perill per als vianants?
Tindrà una amplada de 3,5 metres. Si hi poses baranes, amb la primera riuada tots els troncs i tot el que baixi pel riu s’hi encallarà. És una passera inundable sobre el riu que serà practicable el 80% dels dies, com a mínim.
Entre aquesta passera i les obres al pont de Can Molas, el segon pont que s’havia plantejat com a entrada de Manlleu queda del tot enterrat?
Sí, el POUM ho descarta. Amb els requisits tècnics de l’informe de l’ACA –vinculant per al POUM–, ens diuen que ens hauríem d’aixecar set metres de la cota actual, la qual cosa vol dir que la rampa d’aquest hipotètic pont seria molt alta i aniria a parar a prop de la rotonda de la carretera de Roda. És inviable.
Per a quan preveuen fer l’aprovació inicial del POUM?
Un cop hem fet l’avanç, molt ben plantejat, els deures que hem posat a l’equip redactor és que aquest estiu hauríem de fer l’aprovació inicial. La provisional seria a finals d’aquest any, i llavors passaria a Urbanisme per a la definitiva.
Com es plantegen el creixement de Manlleu dels propers 15 anys?
La idea és intentar plantejar una ciutat d’entre 20.000 i 25.000 habitants, amb una certa qualitat de vida. No preveiem un creixement ni demogràfic ni en habitatges de nova construcció molt gran, perquè hi ha molts espais buits que es poden rehabilitar. On pot ser que tinguem una sorpresa, i que en necessitem més del que ara n’estem creant, és en sòl industrial, perquè la demanda en aquest moment és forta.
Hi ha demanda d’empreses que es volen establir a Manlleu?
I tant, molta! Ara mateix moltes empreses, per ser competitives, més eficients i reduir costos, necessiten espai. L’obra que creiem més important aquest any serà l’obertura de com a mínim un polígon i, si podem, dos: el del Verdaguer i el del Mas. Les parcel·les que hi preparem són de grans dimensions, de com a mínim 2.000 o 4.000 m² i alguna de 10.000 o 12.000 m². Alguna empresa que ens fa aquesta petició és de fora, però molts creixements són d’empreses de Manlleu mateix.
La requalificació de la zona del Poquí suposarà fer malbé terreny agrícola...
Sí, però totes les expansions de sòl urbanitzable es fan en sòl no urbanitzable. No és només al Poquí, també és a la zona nord-est, clarament industrial: a la Coromina i al Verdaguer. Tot i així, aquest POUM ha reduït sensiblement els metres quadrats com a sòl de creixement; estem a la meitat o menys del que proposava l’anterior.
El nou POUM resoldrà alguna altra eterna mancança?
Moltes, per exemple la manca de sòl per a una tipologia concreta d’habitatge que a Manlleu ens manca, que és per a cases aïllades. Hi ha tres zones previstes: al parc cap al Fugurull, cap al Tennis Manlleu i al final del carrer Vilamirosa. N’ha d’existir perquè n’hi ha demanda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia