Una ruta cicloturística de 400 quilòmetres unirà les comarques gironines amb la Catalunya del Nord

Cal fer els trams de connexió, que passaran per la Jonquera i per Molló

L'ane­lla ciclo­turística entre Girona i la Cata­lu­nya del Nord ha estat pos­si­ble després que el Comitè de Coo­pe­ració Ter­ri­to­rial Euro­peu acceptés dime­cres el pro­jecte, ano­me­nat Enllaç, que té un cost d'1.650.000 euros. Europa apor­tarà una sub­venció d'1.072.000 euros. El pro­jecte ha estat sub­ven­ci­o­nat per dos motius: reforça els vin­cles entre dos ter­ri­to­ris sepa­rats per una fron­tera, però que man­te­nen molts vin­cles històrics i poten­cia un model turístic sos­te­ni­ble.

La resta del cost anirà a càrrec dels tres impul­sors d'Enllaç: el Con­sorci de la Via Verda, amb 332.000 euros, que apor­ten la Gene­ra­li­tat, la Dipu­tació i els con­sells comar­cals de l'Alt i el Baix Empordà i el del Ripollès; Pays Pyrénés Méditer­ranée, amb 19.000 euros, i el Con­sell Gene­ral dels Piri­neus Ori­en­tals, amb 226.000 euros.

Des del con­sorci ja es tre­ba­lla per fer els estu­dis de traçat i encar­re­gar la redacció dels pro­jec­tes, per, segui­da­ment, d'aquí a un any, començar les obres, a part d'uni­for­mar la senya­lit­zació i pro­mo­ci­o­nar-la con­jun­ta­ment. Es pre­veu que l'ane­lla esti­gui enlles­tida a prin­cipi del 2013, ja que el seu ter­mini és de 36 mesos.

Els nous trams van des de Pala­fru­gell a Ceret, pas­sant pel coll de Panis­sars (la Jon­quera), i de Sant Joan de les Aba­des­ses a Ceret, pas­sant pel coll d'Ares (Molló). El nou recor­re­gut tindrà 12 quilòmetres pel Baix Empordà, 85 per l'Alt Empordà i 29 pel Ripollès. Però no es pot obli­dar tot el tram ja exis­tent, que va de Sant Feliu de Guíxols a Ripoll, pas­sant per Girona i Olot.

Palamós-Platja d'Aro

Per poder completar l'anella, en l'àmbit gironí cal executar el tram entre Palamós i Platja d'Aro, que fa 13,3 quilòmetres i que assumeix la Generalitat de Catalunya dins el projecte de desdoblament de la C-31. El projecte, pendent que es posin a licitació els projectes constructius, té un cost d'execució d'uns 2 milions d'euros. La resta de la trama gironina ja està feta; la via verda de Girona a Olot, de 60 quilòmetres, inaugurada el 199, va ser la primera. També cal executar el tram de via verda per superar la vila de Ripoll. D'altra banda, a la part de la Catalunya del Nord es tira ja endavant tota la trama que ha de portar tota la xarxa gironina fins a la costa, arribant a Argelers. Des d'aquí, es podrà anar fins al poble de Cotlliure, que està situat una mica al sud, o pujar costa amunt fins a la zona de Salses. Seran prop de 100 quilòmetres de vies verdes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.