Aproven el pla local de seguretat viària de Celrà
El document ha estat elaborat per una empresa contractada pel Servei Català de Trànsit (SCT)
S’hi proposen actuacions per reduir el volum de vehicles a la C-66 derivant-los per l’entorn del polígon
“La seguretat viària comporta el compromís de tots: de l’usuari, dels polítics municipals i dels tècnics que treballen a favor d’un espai públic millor.” És una de les consideracions recollides en el pròleg del pla local de seguretat viària de Celrà, aprovat en el ple d’abril del consistori. Des del Servei Català de Trànsit (SCT) es va oferir la possibilitat de realitzar aquest estudi a l’Ajuntament, que hi va mostrar gran interès. El document ha estat elaborat per l’empresa Intra, la qual va ser contractada pel SCT. La diagnosi ha comptat, a més, amb la participació dels vigilants municipals i de tècnics del consistori. El treball de camp efectuat constata que hi ha trams on les marques viàries presenten un bon estat de manteniment, si bé és un aspecte a millorar en el seu conjunt. Un dels llocs on per exemple falta senyalització horitzontal és a la pujada d’en Prat, on caldria marcar amb pintura les interseccions i prioritats de pas. També hi ha absència de passos de vianants en certs encreuaments, com entre el carrer de la Fàbrica i el Joan Miró; o entre la rambla Josep Pla i l’avinguda Catalunya. Pel que fa als senyals verticals, es recomana col·locar-ne per indicar els passos zebra del carrer del Ter, que funciona com a ronda de circumval·lació al voltant del polígon i com a alternativa de pas a la travessera urbana (la C-66: la carretera de Palamós).
La C-66, per on hi circulen uns 25.000 vehicles al dia de mitjana, va concentrar el 69% dels accidents ocorreguts a la població durant el trienni 2014-2016. La titularitat de la via pertany a la Generalitat i, per tant, l’acció de l’Ajuntament sobre aquesta carretera és limitada. En el pla es proposa reduir-hi el límit de velocitat dels 50 km/h actuals als 40; i disminuir-hi el volum de trànsit. S’instal·larien senyals verticals abans de les dues rotondes que delimiten la travessera, els quals recomanarien com a itinerari de pas preferent l’entorn del polígon industrial (carrers Nòria, del Ter i Llevant). Cal, alhora, eliminar l’estacionament de cotxes a les voreres de la C-66, establint places d’aparcament.
L’alcalde, Dani Cornellà, considera que el pla inclou propostes molt interessants. En el cas de les que no depenen exclusivament de la voluntat de l’Ajuntament, com les referents a la C-66, espera que tant de bo s’implementin. Creu que el fet de disposar d’aquest document ja és un pas important i un bon aval per defensar la necessitat de transformació de la travessera urbana, tal com s’està treballant.