Infraestructures i serveis

Cada cop més trànsit

En trams desdoblats de l’N-II el volum de vehicles diaris no para de créixer

La variant de Girona per l’autopista es manté com la via per on circulen diàriament més vehicles de tota la demarcació de Girona

A l’N-II, a Sils, el trànsit diari ha crescut un 12% aquest 2019

Cada cop més trànsit. Les estadísti­ques rati­fi­quen la sen­sació que cada cop hi ha més movi­ment de vehi­cles a les prin­ci­pals car­re­te­res de la demar­cació de Girona. Ja sigui l’auto­pista, l’N-II o altres vies impor­tants com són l’eix trans­ver­sal, el d’Aro o fins i tot l’A-26, a la Gar­rotxa. A totes aques­tes, el nom­bre de vehi­cles comp­ta­bi­lit­zats cada dia no ha parat d’aug­men­tar d’un any a un altre, amb crei­xe­ments que en alguns punts de l’N-II –a l’altura de Sils–, per exem­ple, arri­ben a un 12% més de vehi­cles, amb un total de 29.118 vehi­cles dia­ris durant aquest 2019.

De fet, és aquesta via, l’N-II, la que regis­tra l’aug­ment més impor­tant del volum de vehi­cles de les comar­ques giro­ni­nes, segons es recull de les dades pro­vi­si­o­nals dels pri­mers qua­tre mesos d’aquest any reco­lli­des pel Minis­teri de Foment. De fet, en una de les esta­ci­ons que té aquest minis­teri per con­tro­lar el volum de vehi­cles, la ubi­cada a un parell de quilòmetres de For­nells, es regis­tren fins a 47.653 vehi­cles dia­ris –un 3% més que un any enrere–. Un dels motius que poden expli­car aquest crei­xe­ment és la inau­gu­ració a mit­jan novem­bre de l’any pas­sat del tram des­do­blat de l’N-II entre Sils i Maçanet, de manera que el trànsit a l’N-II sud, comprès entre Girona i aquest nou tram, s’ha incre­men­tat.

Les altres vies, també

Tot i així, el crei­xe­ment del nom­bre de vehi­cles dia­ris també ha cres­cut per sobre del 4% en el cas de l’eix trans­ver­sal –que uneix Cal­des de Mala­ve­lla amb Cer­vera, pas­sant per Vic–, amb un total de 15.943 vehi­cles dia­ris. També el tram nord de l’AP-7 –entre Mont­meló i la Jon­quera–, que trans­corre en bona part per ter­res giro­ni­nes, ha regis­trat un crei­xe­ment del 4,22% entre el 2018 i el 2017 del volum total diari de vehi­cles, amb una inten­si­tat mit­jana diària de 47.734 durant el 2018. Fins al maig d’aquest any, l’acu­mu­lat en aquesta via és d’un 0,7% de crei­xe­ment. De totes mane­res, les dades també indi­quen que l’aug­ment més impor­tant cor­res­pon a vehi­cles pesants, que l’any pas­sat van créixer gai­rebé un 8%, amb un total de 11.237 cami­ons al dia que pas­sen per aquesta via.

Ronda Gi

En aquesta mateixa via, però més con­cre­ta­ment al tram gratuït que envolta la ciu­tat de Girona, cone­gut com “la ronda de Girona”, el trànsit de vehi­cles també con­ti­nua crei­xent, si bé el dar­rer any ho ha fet en un per­cen­tatge no tan ele­vat com en l’ante­rior, amb només un 1,75%. Així, des del peatge de For­nells fins al de Vila­de­muls, es regis­tren diària­ment 58.750 vehi­cles, 45.862 dels quals són lleu­gers i 12.888, pesants. Aquests 58.750 repre­sen­ten 10.000 vehi­cles més dels que es regis­tren per tot el tram de l’AP-7 entre Mont­meló i la Jon­quera, que són 47.734 al dia i supo­sen també la mit­jana diària més alta que hi ha a les car­re­te­res de la demar­cació de Girona. Així, els poc més de 20 quilòmetres que suposa el tram de l’AP-7 entre For­nells de la Selva i Vila­de­muls són els que tenen la inten­si­tat mit­jana de vehi­cles més alta de la demar­cació i és l’alter­na­tiva més uti­lit­zada per cre­uar la ciu­tat de Girona, dei­xant en segon grau la vari­ant de Sant Daniel –N-II–, con­ver­tida els dar­rers any en una via secundària de comu­ni­cació entre els veïns, sobre­tot, de banda i banda de les Gavar­res.

LES XIFRES

28.912
vehicles
al dia passen per l’eix d’Aro, de 27 km de distància i que uneix Maçanet de la Selva amb Platja d’Aro.
29.118
vehicles
al dia passen per l’N-II a l’altura de Sils, al nou tram desdoblat, segons registra Foment.
47.653
vehicles
al dia passen per l’N-II a l’altura de Fornells enguany aproximadament, un 3% més que un any enrere.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia