Administracions

Viaducte d’1 km a Torroella per les cues al pont del Ter

Territori i Sostenibilitat posa a exposició pública el projecte per a la construcció d’un nou vial sobre el Ter amb espai per a vianants i ciclistes

Els alcaldes valoren la voluntat de consens

El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat aposta per la cons­trucció d’un nou vial de la C-31 sobre el riu Ter, que inclou iti­ne­rari per a via­nants i ciclis­tes, amb un cost de 28 mili­ons d’euros. Aquesta nova infra­es­truc­tura, que ha ini­ciat la seva expo­sició pública, con­nec­tarà la GI-643 i la C-31, ha de per­me­tre evi­tar el trànsit de pas per la tra­ves­sera de Tor­ro­e­lla de Montgrí.

El pro­jecte inclou la implan­tació d’una via de nova cons­trucció que ha de discórrer entre la GI-643, just abans de l’encre­ua­ment del rec del Molí i la C-31, a la inter­secció amb la car­re­tera GI-632. Aquest vial per­metrà donar con­tinuïtat a la car­re­tera C-31 tot evi­tant el pas per la tra­ves­sera de Tor­ro­e­lla de Montgrí. L’alter­na­tiva de traçat con­si­de­rada més adi­ent té una lon­gi­tud de dos quilòmetres, la mei­tat dels quals en via­ducte, i té una secció de 2+1 per afa­vo­rir la segu­re­tat viària. El pro­jecte inclou un via­ducte de 985 metres de lon­gi­tud tra­ves­sant el riu Ter. Al tram de via­ducte, la secció de la car­re­tera és d’un car­ril per sen­tit amb sepa­ra­dor cen­tral amb bali­ses.

Vis­tes al Montgrí

Al tram cen­tral del via­ducte s’hi pre­veu un espai ados­sat a l’iti­ne­rari de via­nants i ciclis­tes con­ce­but com un mira­dor de la plana del Baix Ter, equi­pat amb bancs i una pèrgola. Als dos extrems del vial de via­nants i ciclis­tes s’han pre­vist uns espais per a l’apar­ca­ment de vehi­cles, per faci­li­tar i poten­ciar l’ús d’aquest vial.

Valo­ració posi­tiva

Les reac­ci­ons no s’han fet espe­rar. L’alcalde de Tor­ro­e­lla de Montgrí, Jordi Colomí, creu que aquesta inter­venció és del tot necessària per con­nec­tar bé la car­re­tera que hi arriba de Pala­fru­gell amb la que va cap a Figue­res i l’Escala. “Que­dava aquest punt, i pen­sem que és una solució molt estu­di­ada que pot repre­sen­tar una millora impor­tant per al Baix Ter.” Per la seva banda, l’alcalde de Gualta, Jaume Font­de­vila, valora posi­ti­va­ment la volun­tat de con­sens: “Aquest és un pro­jecte que ve de lluny, i en els seus ini­cis es va fer sense tenir gaire en compte el ter­ri­tori, cosa que ara s’ha cor­re­git. Sem­pre havíem dema­nat que es mini­mitzés l’impacte, i ens han escol­tat”, des­taca, i afe­geix: “Demanàvem que no hi hagués impacte visual i que es pro­curés no trin­xar ter­ri­tori. I aquest pro­jecte és recep­tiu a aques­tes pre­mis­ses.” De tota manera, Font­de­vila mani­festa: “Estic con­vençut que no resoldrà el pro­blema. Això no obs­tant, ells han fet els seus estu­dis i impu­ten les embus­sa­des de l’estiu als vehi­cles en trànsit. I segu­ra­ment deu ser així. A par­tir d’aquí, el pro­jecte actual es plan­teja com a millora de la con­nec­ti­vi­tat, no com a vari­ant de Tor­ro­e­lla. Des d’aquest punt de vista, valoro molt posi­ti­va­ment la con­nexió.”

LA FRASE

Pensem que és una solució molt estudiada que pot representar una millora important per al Baix Ter
Jordi Colomí
alcalde de torroella de montgrí

LA XIFRA

985
metres
és el que farà el viaducte, que formarà part d’un vial de 2 km, amb un cost total de 28 milions d’euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia