Infraestructures i serveis

La Cambra reclama a Aena que no retardi per la pandèmia les inversions a l’aeroport de Barcelona

L’organització veu “necessària” la construcció d’una terminal satèl·lit i ampliar la tercera pista

La Cam­bra de Bar­ce­lona ha recla­mat aquest dime­cres que Aena man­tin­guin el calen­dari de les inver­si­ons en rela­ci­o­na­des amb la con­nec­ti­vi­tat i l’ampli­ació de l’aero­port del Prat després que l’ope­ra­dor anunciés al juny que tenia pre­vist retar­dar les seves actu­a­ci­ons a causa de la crisi sanitària.

A través d’un comu­ni­cat, l’orga­nit­zació creu que la situ­ació actual pre­senta “una opor­tu­ni­tat” per dur a terme una sèrie de millo­res que són “necessàries” i que tin­drien “menors afec­ta­ci­ons res­pecte a un moment de plena recu­pe­ració”.

Aques­tes actu­a­ci­ons pas­sen per la cons­trucció d’una nova ter­mi­nal satèl·lit, que per­me­tria incre­men­tar la capa­ci­tat de l’aero­port i l’ampli­ació de la ter­cera pista, per aco­llir més vols inter­con­ti­nen­tals.

Per la Cam­bra, “és impor­tant trans­me­tre aquest mis­satge” perquè Aena ha de redac­tar pròxima­ment el Docu­ment de Regu­lació Aero­portuària (DORA), que defi­nirà les actu­a­ci­ons per al període 2022-2026. Entre les acci­ons més des­ta­ca­des, Aena ja té pre­vist rea­lit­zar una inversió de 5.000 mili­ons d’euros als aero­ports de Bar­ce­lona i Madrid.

Per l’orga­nit­zació, “cal tre­ba­llar perquè l’aero­port del Prat creixi segons un esce­nari de crei­xe­ment qua­li­ta­tiu mig/alt i esde­vin­gui un ’hub’ de com­pa­nyia de llarg recor­re­gut, que man­tin­gui el seu domini com a prin­ci­pal aero­port en nom­bre de con­ne­xi­ons intra­eu­ro­pees”. En paral·lel, la Cam­bra creu que els aero­ports de Girona, Reus, Saba­dell i Lleida han d’apor­tar valor afe­git en àmbits d’espe­ci­a­lit­zació, for­mació i suport.

A més, la Cam­bra esmenta el pro­jecte de la ciu­tat aero­portuària, que ha de fun­ci­o­nar com un cen­tre de ser­veis i nego­cis que incor­pori totes les neces­si­tats del sec­tor aeronàutic. En aquest sen­tit, apunta que “cal­dria asse­gu­rar l’inici de la seva cons­trucció perquè el seu desen­vo­lu­pa­ment serà pre­vi­si­ble­ment gra­dual i lent”. Final­ment, la Cam­bra remarca la importància de com­ple­tar l’arri­bada del ser­vei de Roda­lies a la Ter­mi­nal 1.

En el mateix comu­ni­cat, la Cam­bra afirma que la seva aposta passa per una xarxa d’infra­es­truc­tu­res “des­cen­tra­lit­zada i inter­con­nec­tada”. És per això que demana con­nec­tar els aero­ports de Girona i Reus amb el de Bar­ce­lona apro­fi­tant la línia d’alta velo­ci­tat.

L’enti­tat també rei­vin­dica que l’aero­port de Saba­dell neces­sita “una actu­a­lit­zació de les seves infra­es­truc­tu­res i millora de ser­veis” per “seguir sent un refe­rent de l’avi­ació en gene­ral”. Per la Cam­bra, totes les pro­pos­tes “no només con­tri­bui­rien a la recu­pe­ració econòmica, sinó que també supo­sa­rien un impuls al desen­vo­lu­pa­ment de futur”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia