Morella posa en marxa l'administració electrònica
El 80% dels tràmits administratius ja poden realitzar-se a través de la web, sense necessitat d'anar a l'Ajuntament
L'Ajuntament de Morella ha posat en pràctica l'administració electrònica, amb què els ciutadans del municipi podran realitzar, de moment, el 80% dels tràmits administratius des de casa, a través de la web.
En les pròximes setmanes, s'aniran incrementant els serveis, incloent-hi la sol·licitud de les llicències d'obres, segons ha informat el regidor de Tecnologies de la Informació i Comunicació, Ernesto Blanch.
El primer pas per a poder utilitzar la nova ferramenta és tindre el DNI electrònic o sol·licitar un certificat digital als organismes certificadors. Una vegada es disposa d'aquesta acreditació, cal inserir-la en el navegador. Després ja es pot accedir a la secció, omplir el document i enviar-lo.
En l'aplicació de l'administració electrònica ha col·laborat la Universitat Jaume I, a través d'un conveni, que s'ha encarregat de prestar assessoria tècnica i jurídica.