Infraestructures i serveis

Salou i Cambrils mantenen la via sense trens

Un any després de la clausura de quatre estacions, la PTP denuncia que l’alternativa per carretera allarga el viatge

Un any després que les estacions de Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp i l’Hospitalet de l’Infant quedessin fora de servei amb l’entrada en funcionament del tram de corredor mediterrani entre Tarragona i Vandellòs, la via es manté al mateix espai i el projecte de tren tramvia, que havia de ser l’alternativa per enllaçar Tarragona amb els nuclis urbans de Salou i Cambrils, segueix el seu curs.

Fonts del Departament de Territori situen l’inici dels treballs de construcció de la primera fase del projecte, entre Cambrils i Tarragona, el 2022 i podria estar enllestida a finals del 2024. L’any passat, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va adjudicar els estudis informatius i d’impacte ambiental i es preveu que en el primer trimestre d’aquest any surtin a informació pública.

L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) lamenta la pèrdua del servei ferroviari i qualifica la situació de “desoladora”. Afecta especiament els nuclis urbans de Salou i Cambrils, ja que la desviació del trànsit ferroviari pel corredor mediterrani ha deixat Salou amb una sola estació, la de Port Aventura, que està allunyada del centre urbà i en un cul de sac, ja que és al final de la línia, cosa que dificulta la prestació del servei. En el cas de Cambrils, sí que hi ha una nova estació, però està també allunyada del centre. Per aquest motiu, la PTP denuncia que molts dels antics usuaris de la línia desapareguda entre Salou i l’Hospitalet de l’Infant “han optat entre passar-se al vehicle privat o utilitzar l’estació de Vila-seca, més ben situada i amb major freqüència de trens”. L’autobús d’enllaç que havia de suplir el servei de tren entre l’estació de Port Aventura i l’estació clausurada de Salou allarga en més de 20 minuts un trajecte que abans es feia en 3 minuts. És per això que l’associació reclama a la Generalitat que actuï per “revertir el dany causat a la mobilitat sostenible del Camp de Tarragona”.

LA XIFRA

20
minuts
es triga a fer en autobús el trajecte entre Port Aventura i l’antiga estació de Salou, que abans en tren es feia en 3 minuts.

Sis passos provisionals mentre no es desmantella

Salou obrirà sis passos provisionals a la via per incentivar la mobilitat i ajudar a salvar la barrera física que representa mentre no es desmantelli la infraestructura. D’aquests passos, tres seran només per a vianants i els altres tres, per a vehicles i vianants. L’obra tindrà un cost d’uns 80.000 euros, tal com va explicar l’alcalde, Pere Granados, que divendres passat va visitar les obres del primer accés per a vianants situat al carrer del Cèsar, acompanyat del regidor de Gestió del Territori i d’Habitatge, Marc Montagut, i del regidor de projectes urbans, Pedro Madrona. Els treballs es duran a terme amb els recursos propis de l’Ajuntament, a través dels operaris de la brigada municipal.

Abans d’iniciar els treballs, l’Ajuntament de Salou va fer una petició a Adif perquè autoritzés els encreuaments provisionals, mentre no es procedeixi al desmantellament de les vies, una actuació que Adif preveu iniciar a partir del setembre. El desmantellament previst de la via que va quedar fora de servei ara fa un any consistirà en eliminar tota la instal·lació ferroviària, des de les vies fins al balast i les travesses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.