infraestructures
El cobriment de la via del tren a l’Hospitalet fa un pas endavant
L’esperat cobriment de la via del tren a l’Hospitalet de Llobregat fa un pas endavant. Adif va anunciar ahir que ha adjudicat el contracte per redactar els projectes bàsic i de construcció a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per GPO Ingeniería y Arquitectura, Geocontrol i TRN Táryet per 4,07 milions d’euros. El projecte ha de permetre eliminar la barrera física històrica que representa la via del tren, connectar els barris de la ciutat i reduir l’impacte visual i acústic de la infraestructura. A més, permetrà recuperar espais per a ús ciutadà i garantir la seguretat en la circulació de vehicles i vianants.
La nova infraestructura en forma de ròtula subterrània possibilitarà una millor gestió dels fluxos de les línies que van des de l’estació de Sants cap a l’Hospitalet i afavorirà d’aquesta manera la millora de la xarxa de rodalies. El projecte inclou la construcció d’un nou intercanviador subterrani a la Torrassa, que ajudarà a descongestionar el punt d’intercanvi de Sants. L’actuació inclou la cobertura des de l’accés a l’estació de Sants i preveu la integració de les línies R1, R2, R3, R4 i R14, així com els serveis regionals cap al sud de Barcelona. Per a l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, aquesta adjudicació “demostra que el projecte està a punt de començar a fer-se realitat i que la voluntat del govern espanyol i d’Adif ja és inequívoca”. Marín destaca que el cobriment “donarà la possibilitat d’afrontar alguns dels reptes que la ciutat té pendents”, com la transformació urbanística inclosa en el pla director de la Granvia-Llobregat, per crear un pol d’activitat en l’àmbit de la biomedicina.