L'Estat diu que la solució per a les platges del Maresme és abocar-hi sorra cada any

Invertirà 9 milions d'euros per fer-hi una nova aportació i fer reparacions als passejos marítims

L'anunci del Minis­teri de Medi Ambi­ent, Medi Rural i Marí d'inver­tir 9 mili­ons d'euros per repa­rar els des­per­fec­tes als pas­se­jos marítims pels tem­po­rals del desem­bre pas­sat i d'una apor­tació extra­or­dinària de 500.000 m³ de sorra al lito­ral del Baix Maresme, ha anat acom­pa­nyat també de la «solució defi­ni­tiva» que dóna l'Estat perquè les plat­ges no es que­din sense sorra cada cop que hi ha una lle­van­tada. Segons el sub­di­rec­tor gene­ral per a la Sos­te­ni­bi­li­tat de les Cos­tes del minis­teri, Miguel Velasco, si es fa una apor­tació contínua de sorra a la costa els pro­ble­mes es resol­dran. «Sem­pre es diu que amb aquest sis­tema es llen­cen els diners al mar, però no és cert, perquè la sorra no des­a­pa­reix, sinó que va a altres zones o s'acu­mula als ports», hi va afe­gir.

La fórmula que dóna per vàlida el minis­teri implica exi­gir als ports que com­plei­xin les seves obli­ga­ci­ons i que, de manera periòdica, facin els trans­va­sa­ments que per llei els toquen. Així doncs, es trac­ta­ria de por­tar la sorra des de la part de lle­vant fins a les plat­ges de ponent, les quals que­den gai­rebé deser­tes pels tem­po­rals. Velasco va reconèixer que aquests movi­ments s'han por­tat a terme en comp­ta­des oca­si­ons, però va asse­gu­rar que ara s'inten­tarà pres­si­o­nar perquè es facin.

De moment, i com a mesura d'urgència, l'Estat començarà, aquest abril, una apor­tació d'urgència als muni­ci­pis de Cabrera de Mar, el Mas­nou, Mont­gat i Vilas­sar de Mar per solu­ci­o­nar tem­po­ral­ment la falta de platja. La rege­ne­ració es farà a través de dra­gues. Mal­grat les crítiques dels pes­ca­dors, el sub­se­cre­tari defensa que el sis­tema només es farà en llocs on hi ha acu­mu­lació de sorra i diu que, per tant, no afec­tarà l'eco­sis­tema marí.

El ministeri oblida Premià de Mar

A banda de les aportacions de sorra, el Ministeri de Medi Ambient també repararà algunes de les destrosses que van deixar els temporals del desembre passat al litoral maresmenc. Els treballs consistiran sobretot a construir noves esculleres i a adequar alguns trams de passeig marítim malmesos. Malgrat la satisfacció continguda d'alguns alcaldes com ara el de Cabrera de Mar, Jaume Borràs, i el del Masnou, Eduard Gisbert, qui més descontent va sortir de la reunió va ser l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch, que ha vist com el seu municipi, tot i patir com cap altre els efectes de la llevantada de Sant Esteve, ha estat absolutament oblidat per l'Estat. A banda de no preveure la regeneració de sorra a la seva platja, tampoc es beneficiarà de cap de les obres d'urgència. Buch va dir que «l'error» del ministeri d'obviar Premià de Mar és «incomprensible» i va assegurar que estava molt «decebut i desil·lusionat» amb el govern espanyol. Tot i mantenir que farà una «defensa aferrissada» dels interessos del municipi allà on calgui, critica com «algú amb dos dits de front no entengui que el mateix mal que va fer el temporal als pobles veïns, el va fer també a Premià de Mar».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.