Tiana engega un pla per millorar la mobilitat interior de la vila

Les actuacions van dirigides a eliminar punts de circulació conflictius

Una de les actu­a­ci­ons més des­ta­ca­des del pla de millora de la mobi­li­tat de Tiana és la cons­trucció d'una rotonda al car­rer Cas­te­llar, obert fa poc. Aquesta mesura vol endreçar la cir­cu­lació d'una àrea en què s'incre­men­tarà el pas de vehi­cles amb l'ober­tura dels car­rers de la Creu de Terme –on es faran pro­mo­ci­ons de pisos– i l'inici d'acti­vi­tats del futur edi­fici de l'escola Lola Anglada –pre­vist per al setem­bre del 2010–. Segons els càlculs de l'Ajun­ta­ment, les obres d'aquesta rotonda començaran entre maig i juny. La pre­visió d'ober­tura és per abans d'estiu.

L'altra rotonda que es crearà també se situarà al pas­seig de la Vilesa, una mica per sobre del car­rer Mallorca. L'objec­tiu d'aquests dos ele­ments és «endreçar el trànsit i millo­rar la segu­re­tat».

A més de les dues roton­des, l'Ajun­ta­ment de Tiana tre­ba­lla perquè el car­rer Escal­fapé tin­gui dos sen­tits de cir­cu­lació i, per tant, sigui d'anada i tor­nada. L'ope­ració afecta par­ti­cu­lars i l'Ajun­ta­ment ja ha començat les nego­ci­a­ci­ons. Segons els càlculs de l'alcalde, Emili Muñoz, l'ober­tura del car­rer Escal­fapé es farà durant aquest man­dat. El pla el com­pleta l'arran­ja­ment de la riera d'en Font, que, de moment, està en pro­jecte.

«Fer neta» la car­re­tera

L'Ajun­ta­ment de Tiana també tre­ba­lla per «fer net» el vial que tra­vessa la vila de mar a mun­ta­nya, que és la car­re­tera BV-5008. Un dels punts més difícils de cir­cu­lació en aquest vial és el car­rer Antoni Clapés amb l'avin­guda Isaac Albéniz i el car­rer Sant Fran­cesc. El trànsit en aquest sec­tor és com­pli­cat, ja que obliga els cot­xes a fer una ziga-zaga en tots dos sen­tits, que, per a més inri, estan sepa­rats per uns habi­tat­ges. En total, hi ha qua­tre fin­ques afec­ta­des en més o menys grau. A hores d'ara, l'Ajun­ta­ment nego­cia amb els pro­pi­e­ta­ris per poder alli­be­rar el sec­tor i fer un vial de doble sen­tit. Muñoz acla­reix que l'ope­ració «depèn de la Dipu­tació de Bar­ce­lona», ja que es tracta d'una car­re­tera. «Fa un any i mig que ges­ti­o­nem aquesta actu­ació», comenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.