Infraestructures

infraestructures

Foment es compromet a fer subterrània tota la línia Cornellà-Castelldefels

En les pròximes setmanes sortirà a exposició pública l'estudi de la nova línia

Els alcaldes estan satisfets perquè el projecte tira endavant

El Ministeri de Foment es va comprometre ahir davant els alcaldes del delta del Llobregat a fer completament subterrània la nova línia entre Cornellà i Castelldefels. El director d'infraestructures ferroviàries, Carlos María Juárez, va presentar als representants municipals l'estudi informatiu de la línia, que pròximament es farà públic.

Com ja va avançar el ministre Blanco fa uns mesos durant una visita, en l'estudi es preveu allargar la línia fins a la zona universitària de Barcelona, com a pas previ per a la construcció d'un tercer túnel de rodalies a Barcelona a través de la Diagonal. La nova línia, més o menys paral·lela a l'actual R2 sud, ha de servir per acostar el tren al centre de poblacions com ara Viladecans. La línia acumula un retard històric important, que augmentarà per la crisi econòmica. Valorada inicialment en uns 800 milions d'euros, ahir ningú es va atrevir a posar una xifra definitiva, que podria doblar la quantitat prevista inicialment.

Els alcaldes presents –hi havia els de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi, Sant Joan Despí, Cornellà i Esplugues– van rebre ahir poca informació del projecte, només que la construcció de la nova línia tira endavant i que en les pròximes setmanes l'estudi sortirà a exposició pública. No coneixen, per tant, el detall del traçat ni les estacions que hi ha previstes, un aspecte que ha variat en els últims anys. L'L12 del principi es va convertir en la C3 sud, amb un nombre d'estacions que s'ha anat reduint de les 23 originals a les sis que constaven en el pla de rodalies que el Consell de Ministres va aprovar l'any passat. Els alcaldes implicats, doncs, han d'estudiar la documentació i presentar-hi al·legacions, si és el cas. Però ahir alguns ja van avançar la seva satisfacció pel fet que la nova línia, molt reivindicada, tiri endavant. L'alcalde de Castelldefels, Joan Sau, va dir que és “una bona notícia” perquè la ciutat quedarà connectada amb els hospitals comarcals i la zona universitària de Barcelona. Sau considera que les estacions previstes “compleixen les expectatives de la ciutat”, ja que se n'hi havien projectat tres. L'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz, es va mostrar contenta pel perllongament de la línia de rodalies fins al seu municipi, que quedarà connectat, a més, per la continuació de les línies 3 de metro i 6 de Ferrocarrils de la Generalitat.

LA XIFRA

800
milions
és el que es va calcular que costaria la nova línia. El cost definitiu, però, podria doblar la quantitat prevista.

LA FRASE

La nova línia representarà un gran reforç per a la mobilitat del municipi
f
Pilar Díaz
alcaldessa d'esplugues

El xoc d'un tren bloqueja l'estació d'Arc de Triomf

Quin Torrent

El servei de rodalies va registrar ahir una altra jornada amb retards. El xoc d'un tren amb la tanca d'unes obres va bloquejar el pas del túnel per on circulen els combois de les línies R1, R3 i R4 a l'altura d'Arc de Triomf. L'incident va tenir lloc a dos quarts de deu del matí i va obligar a tallar la circulació pel túnel durant 37 minuts.

Com ja va passar fa dues setmanes, quan hi va haver un incendi a prop de la mateixa estació d'Arc de Triomf, en cosa de minuts es va desviar els trens de les línies afectades pel túnel que passa per sota del carrer Aragó. Tot i que la resposta va ser ràpida, els trens van acumular retards de fins a mitja hora, que es van anar reduint progressivament durant el matí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.