Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Front municipal perquè Foment agiliti la B-40 fins a Sentmenat

Els alcaldes de Sabadell, Castellar i Sentmenat demanen que es prioritzi el seu tram i es respectin les al·legacions al traçat

Unes 150 entitats sabadellenques signen a favor del quart cinturó i l'oposició critica la “fotografia”

Els alcal­des de Saba­dell, Cas­te­llar del Vallès i Sent­me­nat van acor­dar ahir pro­po­sar al Minis­teri de Foment que segre­gui el tram de quart cin­turó fins a Gra­no­llers en dos sub­trams i pri­o­ritzi les obres entre Ter­rassa i Sent­me­nat, amb con­sens total entre els qua­tre ajun­ta­ments –i fins i tot cinc, si entrés en terme de Polinyà– afec­tats pel traçat.

Els equips de govern dels tres muni­ci­pis coin­ci­dei­xen que la infra­es­truc­tura s'ha de cons­truir “al més aviat pos­si­ble”, per des­con­ges­ti­o­nar el trànsit i alhora millo­rar les comu­ni­ca­ci­ons entre els dos Vallès i el Baix Llo­bre­gat, però també han con­vin­gut dema­nar al minis­teri que faci un ajust acu­rat de la traça per pre­ser­var el màxim d'espais d'alt valor ecològic –com ara els bos­cos de Ca n'Ustrell, Togo­res i el curs del tor­rent de Colo­brers–, que s'hi pre­ve­gin paràmetres d'inte­gració pai­satgística i que l'auto­via dis­corri allu­nyada dels habi­tat­ges de les urba­nit­za­ci­ons de Can Canya­me­res i Pedra­santa, a Sent­me­nat. Totes aques­tes con­si­de­ra­ci­ons coin­ci­dei­xen ple­na­ment amb les al·lega­ci­ons que han remès a Foment i amb les pre­sen­ta­des fa un parell de set­ma­nes pel Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques de la Gene­ra­li­tat.

Treure trànsit de Saba­dell

L'acord tin­dria con­tra­par­ti­des bene­fi­ci­o­ses per als tres ajun­ta­ments sig­nants. D'una banda, Saba­dell acon­se­gui­ria una nova con­nexió amb Ter­rassa i tan­car la ronda prin­ci­pal –només res­ta­ria el tram de la ronda Est, de menor importància–, els vehi­cles de Cas­te­llar tin­drien una alter­na­tiva directa de pas entre la B-124 i la C-58 sense neces­si­tat de tra­ves­sar el nucli de Saba­dell, i Sent­me­nat –amb tres acces­sos força tor­tu­o­sos per car­re­tera– s'asse­gu­ra­ria un menor impacte de la infra­es­truc­tura sobre les urba­nit­za­ci­ons i un enllaç rela­ti­va­ment pro­per a una auto­via a través de la car­re­tera B-142, una con­nexió que també dema­nen que es redi­men­si­oni d'acord amb el trànsit que implica la pro­xi­mi­tat dels polígons indus­tri­als de Sent­me­nat i Polinyà.

LA XIFRA

3
alcaldes
(Sabadell, Castellar i Sentmenat) han subscrit el pacte, però també hi ha consens entre Sabadell i Terrassa, i Polinyà no s'oposaria al fet que la B-40 entri al seu terme


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.