mobilitat
Rodalies escurçarà el temps de viatge Mataró-Barcelona
La proposta serviria per reduir alguns trajectes fins a 15 minuts
La freqüència de pas actual no permet recuperar els trens semidirectes, com antigament, i la intenció ara és que els trens facin aturades intermitents
Entre deu i quinze minuts. Aquest és el temps que els usuaris del tren que uneix Mataró i Barcelona es podrien estalviar si es posen en marxa combois més ràpids. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat està estudiant la possibilitat de millorar el temps d'alguns trajectes de la línia R1, concretament entre aquestes dues poblacions. Si ara es triga prop de tres quarts d'hora, la intenció és escurçar la durada perquè no se superi la mitja hora.
L'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron (PSC), ha confirmat que la Generalitat està intentant trobar la millor proposta tècnica tenint en compte les infraestructures actuals. “El que no es pot recuperar són els trens semidirectes, com hi havia abans, perquè la freqüència de pas d'ara faria que de seguida s'enganxessin l'un amb l'altre”, reconeix. Descartada la construcció d'una tercera via, la idea que pren més força és la de muntar trens especials que no parin a tot arreu i que només s'aturin de forma intermitent: una parada sí, l'altre no, i així fins arribar a Barcelona.
La iniciativa reneix després que el gener del 2009 l'empresa ferroviària decidís suprimir els últims trens semidirectes que aleshores no paraven ni a les dues estacions de Montgat ni a la de Cabrera de Mar. Tot i que encara no hi ha cap data per posar-los en funcionament, l'alcalde de Mataró confia que la Generalitat trobarà la millor solució per avançar en la millora de la velocitat comercial de la línia R1. De fet, la proposta forma part de la llarga llista de mesures per potenciar el transport públic que s'han de tirar endavant dins l'acord de mobilitat que va aprovar el Consell Comarcal del Maresme el març i que casaria amb un dels objectius de Rodalies, que no és altre que guanyar més usuaris del tren que ara agafen el cotxe privat per anar a la capital catalana i atendre una demanda ciutadana latent que demana que els trajectes no siguin tan llargs.